Klacht: defect bij levering na 9 maanden nog niet gerepareerd

op 21 augustus 2017 over Seats and Sofas in de categorie Meubelwinkels

op de dag van levering 21 november 2016 toen de bezorger nog aan het uitpakken was melding gemaakt van het onderstaande :
– Het kapje van de relax bediening met usb aansluiting is beschadigd
– linker leuning ( als je op de bank zit ) zit een vlek in dat lijkt op een lijmplek
– rugleuning zit een vlek in
– stroom kabel om electrische relax aan te sturen is niet aanwezig ( is vrij snel per post geleverd )

bovenstaande telefonisch doorgegeven , er werd gemeld dat ik de bank in ontvangst kon nemen en dat de problemen zo snel mogelijk opgelost worden als ik een service melding maakte via de site van seats and sofas. dit heb ik ook direct gedaan en heb ik een ontvangstbevestiging van gekregen.

een week of 2 later heb ik in de winkel een nieuwe melding doorgegeven dat we in de rechter leuning wat hoorde kraken en aan de binnenkant wat hoorde vallen.

vervolgens bleef het erg stil en na tig keer gebeld te hebben werd er eindelijk een afspraak gemaakt met een monteur om te komen kijken wat het probleem is.
de monteur is op 20 februari 2017 uiteindelijk langs geweest en heeft hetzelfde geconstateerd

na tig keer bellen en weer eens tig keer niet terug gebeld worden uiteindelijk voor de moeite een compensatie kunnen regelen van 100 euro “om het leed te verzachten” zoals het werd gezegd. omdat het zolang duurde. dit was in mei en is uiteindelijk na meerdere keren bellen in juli uitbetaald.

uiteindelijk is er een afspraak gekomen op 7 augustus 2017 voor een monteur om de hoezen te vervangen , de leuningen te maken en het bedieningspaneel te vervangen.
de 2 monteurs hadden 2 hoezen bij zich waarvan beiden een duidelijk kleurverschil hebben en de hoes voor de armleuning voor de verkeerde kant is. overigens was het niet aan ze doorgegeven dat de rechter leuning gerepareerd moest worden en dat het bedieningspaneel vervangen moest worden. laatste hadden ze ook niet bij zich.

we zijn nu ondertussen na levering 9 maanden verder. voor een bankstel van 2600 euro + leveringskosten a 155 euro mag je wel wat meer verwachten qua kwaliteit en service
bij het bestellen en betalen is er nergens geen probleem en alles kan, maar als er eenmaal is geleverd is zelfs het in behandeling nemen van een garantie geval een hoop moeite . er word niet terug gebeld, er word geen voortgang gegeven van verwachte levertijd. je moet echt overal zelf achteraan bellen.

wat dat aangaat voelen wij ons zeg maar “genaaid”
We hebben er spijt van dat we bij levering en na telefonisch gesprek met de medewerker toch de bank hebben geaccepteerd. Dit hadden we niet moeten doen maar omdat de medewerker zei dat alles zo snel mogelijk in orde word gemaakt hadden we daar vertrouwen in.

Als het aan ons ligt gaat de bank terug en word onze schade van aankoopbedrag en leveringskosten volledig vergoed. We hebben tot nu toe al ruim 9 maanden geen plezier van deze bank

ik heb 9 augustus via het formulier op de website van seats and sofas een klacht ingediend. tot heden ( 21 augustus ) nog niks van gehoord

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Seats and Sofas over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Seats and Sofas in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Seats and Sofas een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Seats and Sofas

Heeft op 21 augustus 2017 om 12:29 geantwoord

Heeft op 21 augustus 2017 om 12:30 geantwoord

het probleem is dat het filiaal van aankoop vrij weinig doet. vandaar ook maar de klacht op deze site gezet

Reactie van de melder van de klacht jorkor18

4 maanden geleden - tot heden nog geen enkele reactie gehad. we zijn nu 12 dagen verder. blijkbaar is het verkopen van bankstellen belangrijker dan het oplossen van klachten en het behouden van je klanten

Reactie van de melder van de klacht jorkor18

3 maanden geleden - vrijdag 15 september 2017 heeft het filiaal rond 15.30 uur toen ik in de auto zat en niet de mogelijkheid had om op te nemen mij gebeld. rond 16.00 uur terug gebeld maar het toestel werd daar na meerdere keren opnieuw bellen niet beantwoord. ook zaterdag 16 september een aantal keer geprobeerd te bellen maar wederom geen gehoor

Alle klachten die gemeld zijn door jorkor18