Klacht: De wondere wereld van PostNL

op 11 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Goed, ga even zitten, dan neem ik je mee naar de wondere wereld van PostNL logica. Een wereld waar elke klantenservicemedewerk(st)er zwaar aan de drugs lijkt te zijn.

Vandaag ontvingen wij een briefje in de brievenbus dat er een pakketje was afgegeven bij mijn \”buren\”. Het huisnummer was het enige wat was ingevuld op het briefje, en dat was aan de totaal andere kant van amsterdam. Zelf wonende op nummer 450 is nummer 252 nogal een eind weg. Gezien ik herstellend ben van chemotherapie ben ik vooralsnog bijzonder slecht ter been dus klom ik in de telefoon om eens te informeren wat er gebeurd was en hoe we dit konden oplossen.

Welkom in de wondere wereld van de PostNL klantenservice. Deze gaf aan dat ik gewoon pech had en dat zij het recht hebben om het af te geven bij de \”buren\”. Let wel, dit zou met de auto dik 15 minuten rijden zijn, gezien mijn straat een scheiding maakt tussen twee delen van Amsterdam.

Maar goed, met heel veel pijn en moeite een taxi geregeld (gezien PostNL mij niet kon helpen en aangaf dat het \”volledig volgens de voorwaarden van PostNL is, en wij kunnen u niet verder helpen, het pakketje is bij uw buren. U moet niet zo zeuren.\”

Eenmaal aangekomen op nummer 252 met de taxi (in Amsterdam, a 23 euro en dan moet ik nog terug ook) kwam de volgende verassing:

Het pakketje was daar niet!

De rest van het verhaal zal ik jullie besparen maar je kunt je voorstellen dat ik niet bijzonder geamuseerd ben van deze situatie.

De klantenservice vindt het nog steeds een normale situatie om een herstellend chemopatient dit aan te doen. Mooi werk PostNL.

Gewenste Oplossing:

Dat laat ik aan PostNL.
Kan zo snel niet iets bedenken wat mij nog tevreden zou maken.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 11 augustus 2017 om 11:33 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Terlouw,

Hartelijk dank voor uw bericht op uw website. Ik vind het erg spijtig te vernemen dat de bezorging van uw pakket zo moeizaam is verlopen en dat u zelfs een taxi heeft genomen om er vervolgens achter te komen dat uw pakket niet op het aangegeven huisnummer lag. Mijn oprechte excuses voor deze gang van zaken. Graag reageer ik op uw bericht.

Onder buren verstaan we een adres in uw eigen straat, de zending mag niet in een andere straat worden afgeleverd. Uiteraard begrijp ik dat u het niet prettig vindt indien dit helemaal aan de andere kant van de straat is en in dit geval aan de andere kant van Amsterdam. Als de afzender kiest voor \"alléén huisadres\" mag de zending niet bij de buren worden bezorgd.
Aan de hand van de door u meegestuurde gegevens zie ik dat u reeds via een ander kanaal contact met ons heeft opgenomen. De klacht is gemeld bij de leidinggevende van de bezorgafdeling, de betreffende chauffeur is aangesproken op deze gang van zaken om herhaling te voorkomen. De chauffeur verklaart verder het betreffende pakket te hebben afgeleverd op huisnummer 452 en is aangesproken op het feit dat dit niet juist op het bericht in uw brievenbus en in de track&trace gegevens is vermeld. Nogmaals mijn excuses voor de ondervonden overlast, ik hoop dat u het pakket inmiddels in uw bezit heeft.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 21 oktober 2017 om 16:16 geantwoord

Onzin.

Alle klachten die gemeld zijn door Terlouw1980