Klacht: creditcard

op 28 juni 2017 over ING in de categorie Banken

na 40 jaar trouwe klant bij ING en altijd 1 of 2 creditcards gehad wordt me nu ineens een creditcard geweigerd. Ook kredietlimiet is niet meer!
En dat terwijl ik net alles opgezegd had ivm. de nieuwe regel dat rood staan en credit card word gemeld bij de BKR als zijnde schuld.
Als reden wordt aangegeven dat ik “beschermd” moet worden;
‘Zo willen wij voorkomen dat u in financiële problemen komt.’
Dat terwijl ik nog nooit problemen heb gehad met financiën EN er totaal niets veranderd is in mijn in- en uitgaven patroon!.
Ik voel me te kakken gezet als een zwakzinnige die niet met geld kan omgaan.

Weer normaal behandeld te worden als een normaal mens en normaal een creditcard kunnen gebruiken.
In plaats van als een debiel neergezet te worden.
Dit zou aangeklaagd moeten worden bij de EU voor de rechten van de mens.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 29 juni 2017 om 12:25 geantwoord

Hallo meneer of mevrouw Van Irsel,

Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent dat je aanvraag voor de Creditcard is afgewezen. Ik zou je graag zeggen dat er toch mogelijkheden voor je zijn, maar ik kan niets aan de situatie veranderen. Het spijt me!

Het is geen onwil. Als bank zijn we, als het om kredietverstrekking gaat, gebonden aan allerlei wetten en regels. Dit heeft ook met onze wettelijk zorgplicht te maken. Deze is er inderdaad ook om ervoor te zorgen dat het verstrekken van een krediet verantwoord is. Natuurlijk blijft dit een inschatting maar het is zeker niet bedoeld om je op een of andere manier te beledigen. Mijn excuses als het wel zo is overgekomen.

Het staat je uiteraard vrij om over enkele maanden nog eens een aanvraag te doen voor de Creditcard. Wie weet is je financiële situatie dan veranderd en kunnen we dan wel een Creditcard toekennen.

Hilde
ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door bertwin