Klacht: Credit card geblokkeerd terwijl nieuwe nog niet in ontvangst genomen

op 26 oktober 2011 over Rabobank in de categorie Banken

De afgelopen twee weken ben ik voor mijn werk in Indonesië geweest. Reeds op de dag van aankomst (10 oktober) had ik problemen met mijn credit card: deze zou ongeldig zijn, terwijl de vervaldatum pas eind van dit jaar is. Ditzelfde probleem herhaalde zich elke keer als ik mijn credit card wilde gebruiken (over het algemeen in hotels). Gevolg: straat op en flinke geldbedragen pinnen.

Wat bleek bij terugkomst (vandaag = 24 oktober): op 13 en 14 oktober is via de postbezorgde mij een vervangende credit card aangeboden, welke ik vanzelfsprekend niet kon aannemen omdat ik er niet was.

Klacht:
* Credit card was al geblokkeerd (10 okt en wellicht eerder) voordat de nieuwe mij werd aangeboden (13 okt).
* Rabobank hield hiernaast geen rekening met het feit dat een persoon niet altijd in staat is iets van een postbezorgde aan te nemen (door werk, reizen, wat dan ook).

Het lijkt mij wenselijk dat Rabobank vantevoren kenbaar maakt dat een nieuwe credit card te verwachten is en dat Rabobank de oude credit card pas dan deactiveert als de nieuwe ontvangen is.

Aanpassing van de procedure door Rabobank. En excuses voor het ongemak dat ik in Indonesië heb ondervonden.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Rabobank in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Rabobank een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Rabobank

Heeft op 24 november 2011 om 16:58 geantwoord

Er is contact geweest tussen de klant en de betreffende bank en ze zijn samen naar tevredenheid tot een oplossing gekomen.

Heeft op 25 november 2011 om 07:38 geantwoord

Ik heb uiteindelijk een email gekregen van Rabobank dat er contact met me zou worden opgenomen door de lokale bank, maar dit is nooit gebeurd.

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Rabobank beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Ly