Klacht: correctieverzoek afgewezen

op 17 oktober 2011 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Mijn moeder is verhuisd in februari 2011 en door een fout van de woningbouwvereniging zijn de meterstanden niet tijdig doorgegeven. Daardoor zijn de voorschotten doorberekend tot mei 2011 en is het verbruik na februari 2011 geschat. Ik heb de werkelijke eind-meterstanden en die kloppen niet met de geschatte, er is veel te hoog geschat! Een correctieverzoek is afgewezen, waarom weet ik niet. Mijn moeder is inmiddels overleden. Nu zit ik met een torenhoge eindafrekening. Die ook nog eens niet klopt. Verder is de communicatie slecht, ik heb 15 augustus voor het eerst gebeld, er zou binnen 6 weken een nieuwe berekening gemaakt worden. Dit gebeurde niet en toen ik zelf maar weer belde afgelopen week, kreeg ik uit het niets te horen dat het verzoek is afgewezen. Pas vandaag heb ik voor het eerst (!) een kopie van de eindafrekening gekregen.

Het corrigeren van de eind-meterstanden van de geschatte naar de werkelijke standen.

Heeft op 17 oktober 2011 om 07:52 geantwoord

Ik ben blij met deze oplossing, maar ik wacht toch even af tot ik definitief bericht heb over een correctie.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 17 oktober 2011 om 09:39 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Vennema,

Onze excuses voor deze vervelende situatie. Het is van enorm belang dat een verhuizing samen met de meterstanden goed doorgegeven wordt. Gebeurt dit niet, dan kan het duidelijk vervelende financiële gevolgen hebben. Ik laat alsnog een correctie opstellen. Een nieuwe nota zult u binnen 6 weken ontvangen. Het terug te ontvangen bedrag zal eerst met de achterstand verrekend worden. Er blijft dus mogelijk een bedrag te betalen over.

Ik vertrouw erop hiermee uw klacht naar tevredenheid behandeld te hebben.

Ruud
Essent medewerker

Alle klachten die gemeld zijn door MVennema