Klacht: wat een leuke vakantie had kunnen worden

op 09 juni 2010 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

ik heb een reis geboekt bij corendon voor 3 personen naar turkije alles was betaald en alles was is orde. de dag van vertrek met het opstijgen van het vliegtuig werd mijn moeder onwel en is het vliegtuig moeten stoppen en hebben ze mijn moeder met de ziekenwagen naar het ziekenhuis gebracht de stuartdess zei tegen me maak u geen zorgen we kijken voor een andere datum voor te vertrekken. ik bel naar cordendon en de telefoniste zegt gewoon simpelweg jullie zijn jullie geld kwijt jullie kunnen morgen nog vertrekken zei ze maar daar twijfelde ik over want mijn moeder ligt in het ziekenhuis. uiteindelijk toch maar besloten om mee te gaan dan waren we tenminste niet alle 3 ons geld kwijt. ik bel terug naar corendon en vraag naar de mevrouw me wie ik gesproken had en nu zegt ze tegen mij dat we de vlucht wel nog moeten bij betalen en dit vond ik niet kunnen ik heb haar gezegd dat ik hun niet klantvriendelijk vind en daarop kreeg ik als antwoord van de telefoniste ik wil met u niets meer te maken hebben .
zo dit is mijn verhaal.
wij hebben met ons 3 betaald voor een all in vakantie in turkije 10 dagen in een 5 sterrenhotel.
maar die vakantie krijgen wij nu niet en dit vind ik niet kunnen.

Gewenste oplossing

ik vind dat ze ons tweeen hadden moeten laten vertrekken de dag erna zonder er nog de vlucht bij te rekenen. dan was ook maar 1 iemand het geld kwijt en nu allemaal.
corendon steekt zich nu een mooie cent in de zakken + ook de telefoniste was heel onvriendelijk als je beld voor een reis te boeken zijn ze supervriendelijk maar als er iets mis gaat trekken ze zich terug dit is schandalig.

Bericht van Corendon

8 jaren geleden - Geachte mevrouw, het is natuurlijk zeer vervelend geweest dat een van u onwel is geworden en niet met de vlucht mee kon. In een dergelijk geval dekt in Nederland de annuleringsverzekering dergelijke schade. Doordat u niet mee bent gegaan, zijn de vliegtuigstoelen leeg vertrokken, die wij wel aan de airline moeten betalen. Indien men dan opnieuw wil vertrekken, zal men opnieuw een vliegtuistoel moeten kopen. Zo is dat ook in de algemene voorwaarden opgenomen en bij elke touroperator gelijk. De tweede stoel moet immers ook aan de airline betaald worden. Omdat hier geen sprake is van een wanprestatie of nalatigheid van uw touroperator, zijn de extra kosten niet voor Corendon Vliegvakanties geweest (wij zijn immers niet de oorzaak van het onwel worden geweest). Indien diet bij een andere touroperator was gebeurd, had u ook een nieuw ticket voor de vlucht moeten kopen. met vriendelijke groet, Roland van der Kleij Quality Manager / Corendon Vliegvakanties

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Corendon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Corendon

Heeft op 24 januari 2011 om 17:59 geantwoord

Conform ANVR voorwaarden zijn de kosten bij annulering van de reis of het niet deelnemen aan de reis voor rekening van de klant. Wij adviseren klanten altijd om een annuleringsverzekering te nemen. Indien klant had gekozen voor een annuleringsverzekering dan waren alle kosten door de verzekeringsmaatschappij vergoedt. Corendon kan de klant niet kosteloos een nieuwe vlucht aanbieden. Klant is een nieuwe vlucht aangeboden tegen een zeer gereduceerd tarief.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Corendon in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door debackere