Klacht: Corendon betaalt excursie die niet doorgaat niet terug

op 14 december 2010 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Voor onze vakantie boekten wij via de internetsite van Corendon een excursiepakket bij ad. € 102,00. Dit bedrag is door ons voor onze vakantie overgemaakt aan Corendon. Het overige bedrag ad. € 40,00 heeft betrekking op een onkostenvergoeding voor telefoonkosten die door ons zijn gemaakt.

Tijdens de voorlichtingsbijeenkomst van de host Özden Uyar bleek dat wij de excursie naar Efes niet konden doen. Hij gaf eerst aan dat de excursie op woensdag 20 oktober plaats zou vinden. Later gaf Özden Uyar aan dat de excursie op 19 oktober was geweest (de dag waarop wij aankwamen) en pas weer op 26 oktober plaats zou vinden, de dag van ons vertrek. Helaas bood de host Özden Uyar ons geen alternatief. Hij gaf wel aan dat wij het reeds betaalde bedrag dezelfde dag en binnen een uur teruggestort kregen. Na veel moeite ontvingen we uiteindelijk een ‘verzekeringsformulier’van de host.Na terugkomst de papieren ingevuld en bewijzen doorgestuurd aan de heer Van Kley, hoofd cliëntenservice van Corendon. Tot op heden, 14 december 2010, heb ik nog geen cent teruggezien. Als antwoord kreeg ik van mevrouw Verheul het volgende terug:

De cliëntenservice heeft uw mail, brief en fax in goede orde ontvangen. De (klachten) afhandelingtermijn ligt momenteel tussen 4 en 8 weken.

Overige vragen / opmerkingen worden doorgaans binnen 5 werkdagen beantwoord. Klachten / vragen betreffende reizen die nog moeten aanvangen proberen wij uiteraard voor vertrek te beantwoorden. Wegens de parttime aanwezigheid van de cliëntenservice is dit echter niet altijd mogelijk.

De cliëntenservice is momenteel niet telefonisch bereikbaar. Binnenkomende gesprekken gaan automatisch naar het call-center.

Wij verzoeken u vriendelijk uw vragen zo veel mogelijk via de mail te versturen!

Reacties op ontvangen correspondentie van de cliëntenservice dienen altijd schriftelijk te worden ingediend, per post of via de mail. Reacties worden doorgaans binnen 2 weken beantwoord. Telefonisch wordt er niet inhoudelijk op de klachten gereageerd.
——————
Het antwoordapparaat staat vanaf 13.00 uur aan. De heer Van Kleij is telefonisch niet bereikbaar volgens mevrouw A. van den Berg.

Gewenste oplossing

Wanneer Corendon mij € 142,00 terugbetaald.

Bericht van Corendon

8 jaren geleden - Geachte heer, wij hebben uw klacht in behandeling en zullen u de kosten van de niet genoten excursie terug storten, op het moment dat wij een akkoord vanuit Turkije krijgen. Excuses voro de lange wachttijd voro de afhandeling. Met vriendelijke groet, Roland van der Kleij Quality Manager / Corendon Vliegvakanties

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Corendon in behandeling genomen

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Corendon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Corendon

Heeft op 24 januari 2011 om 16:30 geantwoord

Nadat klant klacht kenbaar had gemaakt bij onze afdeling clientenservice is excursie geld inmiddels teruggestort.

Alle klachten die gemeld zijn door Jacan