Klacht: Al bijna twee maanden wachtende…….

op 06 oktober 2010 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Eind Juli gingen we naar Kusadasi in Turkije dit met Corendon Belgie als touroperator.
Ter plekke in het hotel (Korumar)boekten we twee excursies, die we op voorhand al gepland hadden, nl.naar Efeze en Samos. De hostess ter plaatse bracht alles zonder probleem voor ons in orde. Bij de betaling liep het echter fout, na eerst met de creditcard geprobeerd te hebben, wat niet lukte een tweede poging gedaan met de maestro kaart. In eerste instantie leek dit te lukken echter op het einde waar normaal een ticket werd geprint stokte het toestel. Dus de betaling was niet compleet ondanks we wel de code hadden kunnen ingeven. Dan maar cash 132 euro betaald. Omdat we het niet echt vertrouwden vroegen we aan de hostess een geschreven bewijs dat we cash betaald hadden en dat er niets van de rekening zou mogen gaan gezien de transactie was afgebroken. Dat bewijs hebben we ook zonder probleem gekregen.
Toen we echter terug thuis waren was er wel degelijk die bewuste dag 133,21 euro (incl kosten) van de rekening afgegaan.
Dus een mail verzonden op 13/8 naar Corendon waar na 14 dagen nog steeds geen reactie was gekomen.
Een telefoontje op 25/8 ,naar hun, bracht aan het licht dat ze niets hadden ontvangen, raar want het mailadres was correct. Alles nog een keer verzonden zijnde mijn relaas,het bewijs van de hostess alsook het rekeninguittreksel van de bank. En ja de dag nadien een reactie dat alle mails waren doorgestuurd. Twee dagen later op 27/8 ontving ik een mail van Peninsula Tours in Turkije, wat blijkbaar de plaatselijke touroperator was waar ze mee samenwerken, dat ze het hadden uitgezocht en dat het geld uiterlijk binnen de twee weken zou worden teruggestort.
Op 15/9 dus meer dan twee weken na de vorige mail nog steeds geen geld. Opnieuw een mailtje naar hun waar ik dezelfde dag een reactie op kreeg dat de opdracht aan de bank gegeven was en dat ik zo spoedig mogelijk het door hun dubbele geïnde bedrag op mijn rekening zou terugzien.
Weer een week later op 22/9 was het geld er nog steeds niet en kreeg ik ,na de zoveelste mail van mijnentwege, als reactie dat het allemaal wel in orde komt en dat de opdracht aan de bank wel degelijk gegeven was en dat dit zelfs gecontroleerd was met de verantwoordelijke ter plaatse.

We zijn nu 6/10, bijna twee maanden later na mijn eerste mail, en nog steeds is er geen terugstorting terwijl dit probleem klaar en duidelijk was en makkelijk op te lossen was . Zelfs heb ik op mijn laatste mail van 29/9 geen reactie meer gekregen. Ik hoop dat het alsnog in orde komt, maar vrees er een beetje voor. Waar ik nog naar toe kan om verhaal te halen weet ik niet gezien de reissector, bij problemen, een kluwen is waar een gewone persoon niet meer kan volgen. Voorbeeld: boeking bij Corendon België maar Corendon heeft zijn hoofdzetel in Nederland, Corendon blijkt niet verantwoordelijk te zijn voor uitstappen geboekt bij hun eigen hostess, dus nu hebben we weer te maken met een bedrijf uit Turkije nl Peninsula Tours.Waar je uiteindelijk terecht kan is zeker niet duidelijk. Heb mails verzonden naar Corendon Belgie en Nederland,Peninsula Tours in Turkije alsook naar Tursab wat een overkoepelende organisatie is van touroperators waar Peninsula bij is aangesloten.Daaruit blijkt nog maar eens dat je als consument weinig voorstelt.

Gewenste oplossing

volledige terugbetaling van het dubbel geinde bedrag van 133,21 en een deftig excuus waarom dit zo lang moet aanslepen.

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Corendon in behandeling genomen

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Corendon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

8 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Corendon beoordeeld.

Corendon

Heeft op 25 januari 2011 om 10:00 geantwoord

Het was inderdaad niet netjes dat mevrouw op de restitutie moest wachten. Inmiddels is dit opgelost en hebben wij het teveel betaalde bedrag teruggestort.
Uiteraard hebben wij ook onze excuses aangeboden voor de vervelende situatie.

Alle klachten die gemeld zijn door soukiwoeki