Klacht: Contract verandering via een reclame email van Belcentrale

op 29 september 2016 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

In 2014 zijn wij overgestapt op de Belcentrale met de belofte van lagere telefoniekosten en direct opzegbaar.
Je kunt gebruik maken van onze collectiviteitskorting. Deze korting kan oplopen en is minimaal twintig procent ten opzichte van de huidige factuur. Hiervoor hoeft technisch niets te veranderen en omdat wij er van overtuigd zijn hiermee altijd de laagste tarieven te kunnen bieden werken wij niet met een minimum contractstermijn, je kunt altijd opzeggen.

Wat blijkt: Door een wijziging in hun algemene voorwaarden, verpakt in een reclamemail van oktober 2015 hebben ze eenzijdig de contractsduur aangepast naar twee jaar, waardoor we er ineens tot 2017 aan vast zitten.

Ik heb contact opgenomen, waarin ze me wisten te vertellen: \”Uw had inderdaad een contract voor onbepaalde tijd, echter in oktober 2015 zijn onze algemene voorwaarden gewijzigd en hiermee de contractsduur van onze contractanten aangepast.\”

Als ik het contract gewoon per maand kan opzeggen, (wat ik reeds heb gedaan), echter zij komen nu met een afkoopsom van € 460,00. Deze ga ik niet betalen, desnoods naar de rechter of/en eventueel het programma kassa.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Zwartepiet 2211