Klacht: contract per telefoon zonder handtekening(bedrijvenpagina.nl-bedrijfgids.net)

op 30 juni 2017 over bedrijvenpagina.nl in de categorie Online Gidsen

ik heb gesproken met die 2 bedrijven er telefoon en ik denk dat is de zelfde als socialdeal.nl omdat ik begin bedrijf ik wil anbieder woren waar is mogelijk en ik bedrijp niet zo goed nederlands maar ja weet ik dat is mijn fout maar paar dagen geleden i ontvang 2 brief met factuur over betalen 299 e en 298 e. dat is gek omdat ik zie nieks handetening die bedrijven en zij sturen geld te betalen ? als is zegt ja akkort zullen zijn handtekeningen met bedrijve en mijn.ik moet zie wat ik wil te hebben en betalen. dat is niet fair.weet ik dat ik kan tot 7 werkdagen kennis geven dat wil ik niet en die bedrijven zegt daat is niet mogelijk ik moet betalen .en nog eentje bedrijvenpagina.nl geeft andere mij voorname op factuur en ,,contract,, wat moet ik doen ? ik begin en heb ik geen geld , ik kan niet te betalen, weet ik dat vel nieuwe bedijven hebben problem dan ik met die.

telefonisch afgesloten overeenkomsten niet meer geldig zonder handtekening
Vanaf medio 2014 zijn telefonisch afgesloten langetermijnovereenkomsten niet meer geldig zonder handtekening van consumenten. Daarmee stemde de Tweede Kamer in op 24 september 2013. En consumenten die onder invloed van een oneerlijke handelspraktijk een overeenkomst hebben afgesloten, kunnen daar in de toekomst makkelijker van af. Bart Combée, directeur Consumentenbond: ‘We hebben hard gestreden voor deze belangrijke verbeteringen voor consumenten en zijn dan ook erg blij met dit resultaat’.
De Consumentenbond kreeg de afgelopen jaren talloze klachten van consumenten die tegen hun zin een overeenkomst sloten. Door slimme trucjes van telefonische verkopers zaten zij bijvoorbeeld vast aan langlopende telefoon- of energiecontracten. Alleen telefonisch ‘ja’ zeggen is voor dit soort contracten in de toekomst niet meer genoeg. Consumenten moeten de overeenkomst toegestuurd krijgen en ondertekenen, anders is de overeenkomst niet rechtsgeldig. Consumenten die erachter komen dat ze een overeenkomst zijn aangegaan omdat ze zijn misleid door een oneerlijke handelspraktijk, kunnen hier in de toekomst door een simpel briefje aan de verkoper van af.
Richtlijn Consumentenrechten
De Tweede Kamer stemde 24 september ook in met het wijzigen van het Burgerlijk Wetboek vanwege de Europese Richtlijn Consumentenrechten. Deze Richtlijn gaat vooral over koop op afstand en deurverkoop (colportage). Een belangrijke wijziging is dat de bedenktermijn zowel voor koop op afstand als voor colportage van 7 naar 14 kalenderdagen gaat. De nieuwe regels gaan officieel in op 13 juni 2014.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar bedrijvenpagina.nl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door bedrijvenpagina.nl in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Magdalena Treder