Klacht: Contract gedwongen getekend

op 16 mei 2017 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

In september 2016 heb ik voor 1 van mijn winkels een aanbod voor nieuwe telefoontoestellen gekregen van Belcentrale. Deze toestellen hebben tot Maart 2017 niet gewerkt, omdat de lijnen nog niet in orde waren.
Ineens in Maart is er in 2 van mijn winkels een week lang alle telefoon (alarm e.d.) afgesloten, omdat alle nummers geporteerd zijn. Effin heel veel ellende en geen telefonie en alarm. Intussen een nieuwe (digitale) alarmcentrale aangeschaft en op de (bestaande modem van XS4ALL) aan laten sluiten. Monteur van Belcentrale in de winkel gehad, die toestellen kwam brengen, heeft ook gezorgd dat alle nummers weer bereikbaar waren, en toen MOEST er een contract getekend worden. Dit is getekend omdat anders de monteur zijn installatie niet zou doen. Ik heb mijn relaas op papier gezet, en geëist dat er geen enkele verandering in de infrastructuur van onze internet/telefonie installatie tot stand mocht worden gebracht omdat we op dat moment alle communicatie kanalen weer in orde hadden. Nu dreigt Belcentrale weer met ‘der komt een monteur van KPN om de lijn te meten’, en dan komt er een monteur van Belcentrale om een nieuw modem te plaatsen. Dit wil ik niet meer omdat alles nu werkt zoals het hoort, en ik niet weer het risicio wil nemen dat er wat mis gaat.

Belcentrale moet mijn contract ontbinden, kan de toestellen die ik in bruikleen heb, ophalen. En ik wil via mijn ict adviseur een nieuwe telefoonverbinding opzetten met mijn huidige nummers.

Reactie van de melder van de klacht H.J. Pinkert

5 maanden geleden - Dit is echter nog maar een beknopte omschrijving van het hele voorval......

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Belcentrale in behandeling genomen

Bericht van Belcentrale

5 maanden geleden - Beste heer Pinkert, Wat vervelend om te lezen dat u zoveel problemen heeft gehad in de overstap naar Belcentrale. We zullen spoedig contact opnemen om uw klacht te bespreken en streven naar een passende oplossing. Vriendelijke groet, Team Belcentrale

Reactie van de melder van de klacht H.J. Pinkert

3 maanden geleden - Belcentrale, de melding is al op 19-05-2017 geplaatst. U geeft in uw antwoord aan om zo spoedig mogelijk contact met mij op te nemen. Tot op heden heb ik over deze klacht aan u niets gehoord. Ik geef u tot en met 30 juni 2017 de tijd om mijn klacht in behandeling te nemen c.q. af te handelen en er voor te zorgen dat ik in de mogelijkheid gesteld wordt om naar een andere telefoonlijn aanbieder (die ik zelf uitkies) over te stappen. Rechtsvervolging en eventuele kosten zijn niet voor mijn rekening, ik heb al lang genoeg gewacht en geduld gehad. Ik meen ook dat ik zeer duidelijk in mijn stelling ben geweest.

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Belcentrale een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Belcentrale

Heeft op 27 juli 2017 om 14:09 geantwoord

Beste meneer Pinkert,

Wij hebben elkaar vandaag uitvoerig gesproken over uw ervaring met Belcentrale en betreuren het feit dat u problemen heeft ondervonden.

Na het bezoek van onze onderhoudsmonteur zijn de technische klachten verholpen en werkt alles naar behoren.

Wij wensen u in de toekomst veel bel plezier en kijken uit naar een vruchtbare samenwerking.

Team Belcentrale

Alle klachten die gemeld zijn door H.J. Pinkert