Klacht: Contract beeindigd en na eindafrekening toch nog voorschot betalen

op 10 mei 2017 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn contract bij Essent is per 11 maart 2017 beeindigd. Eindafrekening is afgehandeld. Toch wordt er over de volledige maand maart nog een voorschot van 110euro in rekening gebracht. Zeker na een eerder kwestie met Essent die via Klacht.nl in mijn voordeel is opgelost is mijn vertrouwen in Essent helemaal zoek.

Gewenste Oplossing:

Als de rekening voor het voorscht wordt ingetrokken

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 10 mei 2017 om 15:09 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste,

Wij hebben elkaar zojuist telefonisch gesproken. Ik heb u de uitleg gegeven over het termijnbedrag.

Wij brengen nog termijnbedragen in rekening totdat de eindafrekening is opgemaakt. Helaas kunnen wij geen delen van een termijnbedrag in rekening brengen, vandaar dat dit nog een volledig termijnbedrag is.
Op de eindafrekening hebben wij het verbruik in rekening gebracht. Het in rekening gebrachte termijnbedrag brengen wij hierop in mindering. Het is dus niet zo dat u teveel betaalt.

Graag ontvangen we het bedrag voor 30 mei om incassokosten te voorkomen.

Ik ben blij dat we samen eruit zijn gekomen. Ik heb een fijn gesprek met u gehad.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door van der Burg