Klacht: Conrad steekt btw in eigen zak ( zwart geld )

op 02 augustus 2016 over Conrad in de categorie Electronica Winkels - ketens

Ik ben een belgisch bedrijf en koop af en toe bij conrad. Telkens wanneer ik een order plaats ontvang ik geen factuur.

Gisteren realiseerde ik me plots dat ik deze nodig heb voor mn zaak. Heb deze online aangevraagd en nu blijkt dat ze alles incl btw aanrekenen en een factuur ex btw bezorgen. Dit reeds 2 keer voor 2 orders in 2 weken tijd. Dit lijkt me bijzonder op fraude.

Dit kan ik niet accepteren. 1 keer een foutje kan wel. Maar geen systematische fraude van btw.

Btw terugbetalen al mn facturen en zorgen dat hun checkout conform europese wetgeving is!

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Conrad over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Conrad in behandeling genomen

Bericht van Conrad

9 maanden geleden - Goedemiddag, allereerst kunnen wij je verzekeren dat wij niet frauderen. Graag ontvangen we je klantgegevens op webcare@conrad.be zodat we kunnen kijken wat er mogelijk verkeerd is gegaan en gezamenlijk naar een oplossing kijken. Vriendelijke groeten, Andrea Conrad Webcare

Reactie van de melder van de klacht wouter himschoot

9 maanden geleden - Geachte, Mijn klacht per mail werd nooit beantwoord door conrad. Heb daarna gebeld naar een betalend nummer van jullie en toen zei iemand vn financiële dienst dat ze nooit een mail ontvangen hebben van me en dat de btw terugbetaling moet aangevraagd worden. Dit vind ik behoorlijk verontrustend. Ik begrijp dat het btw nr gecontroleerd moet worden, maar er is geen enkele communicatie hierover en zou automatisch terugbetaald moeten worden. Als klant zijnde lijkt het me of dit verzwegen wordt. Dit is vervelend omdat in geval van vergetelheid van jullie ik de btw betaal uit eigen zak zonder factuur. Momenteel aanschouw ik dit issue als opgelost. Echter als ik volgende keer een bestelling plaats en na 1 maand wachten, niet automatisch de btw op mijn rekening zie verschijnen zal ik aangifte doen bij de belastingsdienst in Nederland. Bedankt om toch nog te antwoorden op mn ongeruste artikel bij klacht.nl Blijkbaar heeft u deze mail wel gelezen. Mvg, Custom IT

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Conrad een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Conrad

Heeft op 08 september 2016 om 15:14 geantwoord

Deze klacht is opgelost inmiddels, zie de opmerking in de reactie van de klant hierboven. Nogmaals onze excuses voor het ongemak. Bij een volgende klacht horen wij graag van je via: https://www.conrad.nl/nl/service/contact/klachten.html zodat wij zo snel mogelijk kunnen reageren en een oplossing kunnen bieden. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Andrea
Conrad Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door wouter himschoot