Klacht: Concerta onterecht volledig zelf betalen

op 25 juli 2017 over Apotheek Bolnes in de categorie Apotheken

Vanaf januari 2017 overgestapt naar Interpolis, omdat ik ADHD heb en ik hier wel officiële concerta vergoed krijg. Een 4 * pakket zonder zorgen. In december 2016 kreeg ik een recept van de psychiater vanuit PsyQ voor originele Concerta. De apotheek vertelde mij dat ik dit niet ‘vergoed’ krijg. Dus heb ik gewacht. Ik ben overgestapt naar Interpolis zodat ik vanaf dat punt wel vergoeding zou krijgen. Mij is verteld je betaalt eerst je eigen bijdrage en dat dien je in en krijg je vervolgens terug. Zo gezegd zo gedaan. Ik betaal 54 euro aan de apotheek en dien dat netjes in bij Interpolis. Vervolgens krijg ik netjes een brief dat dit verrekend gaat worden. Maar er gebeurt dus niets. Daar kom i vorige week pas achter.

In juni krijg ik geouwehoer met het bedrag en heof ik slechts 27 euro bij te betalen volgens de apotheek. Ik vind dit vreemd want het was altijd 54 euro. Ik krijg vervolgens mijn geld terug die ik teveel betaald heb. Maar omdat ik geen misverstanden wil met die verschillen in bedragen, krijg ik alsnog een factuur van 54 euro en betaal ik die 27 euro bij. Dit dien ik weer netjes in bij Interpolis. Maar wat zegt Interpolis nu: nee de apotheek moet het indienen bij ons en jij hoeft alleen je eigen bijdrage te betalen. Ah fijn. Ik de apotheek gebeld en nu ineens moet ik een verklaring hebben vanuit de huisarts waarom ik per se de originele Concerta moet hebben. De huisarts regelt dat vervolgens dat het toch echt om medische noodzaak gaat en stuurt dat opnieuw door. Ik wacht tot het door de apotheek is beoordeeld en haal vandaag mijn medicatie op. Toch moet ik 56 euro betalen!!! Eerst is het 54 en nu 56. Ik leg uit dat ze dat bij Interpolis moeten indienen. Maar er wordt niet geluisterd en wordt weggestuurd. Ik bel weer Interpolis en ze zegt dat dit niet normaal is. Dus ik besluit om terug te lopen en de apotheek aan de lijn te geven want ik heb er geen zin meer in. Na 15 min wordt ik onvriendelijk behandeld want ik moet maar gewoon afwachten tot het is uitgezocht en ik krijg nieuwe facturen opgestuurd. Wanneer weet men niet want het is vakantieperiode. Wat een gelul.

Eerder vond de apotheek de informatie vanuit de psychiater dus niet voldoende, wijst dit dus af zonder mijn weten. Want er is mij nooit eerder verteld dat het niet voldoende onderbouwd was. Als dit eerder was verteld, had ik ook eerder actie kunnen ondernemen. Nu heb ik al die maanden het volledige bedrag van Concerta zelf betaald! Ik ben het spuugzat en wil z.s.m mijn geld terug.

Mijn geld binnen een week teruggestort + nieuwe facturen met de eigen bijdrage van de afgelopen maanden. En een oprechte excuses nadat ik onvriendelijk ben behandeld, kastje-muur verhaal, en na mijn uitleg vandaag alsnog het volledige bedrag van 56 euro heb moeten betalen.

Alle klachten die gemeld zijn door LABELLAVITA