Brief voor klacht over Telegraaf
Onderwerp: Klachtenbrief – Bestelling TW-1948500 nog niet geleverd door Telegraaf
[Naam],
[Adres]
[Postcode en Woonplaats]
Telegraaf,
[Bedrijfsadres]
[Plaats, Datum]
Geachte heer/mevrouw,
Ik ben genoodzaakt deze brief te schrijven vanwege mijn ontevredenheid over uw service betreffende de levering van mijn bestelde product, order nummer TW-1948500.
Ik heb de betreffende bestelling geplaatst op 7 maart, echter heb ik tot op heden geen ontvangstmelding van het product gekregen. Ik merk ook op uit uw systeem, dat de bestelstatus op afgehandeld staat. Dit is een ernstige tekortkoming van uw service, aangezien de levering van het product nog niet heeft plaatsgevonden.
Ik wijs u op mijn rechten als consument onder de Nederlandse Consumentenwet, specifiek artikel 6:230m lid 1 van het Burgerlijk Wetboek, waarin staat dat de handelaar het product dient te leveren binnen de overeengekomen termijn, en indien geen termijn is overeengekomen, de handelaar het product moet leveren zonder onnodige vertraging, en in ieder geval binnen 30 dagen na het sluiten van de overeenkomst.
Ik eis hierbij de onmiddellijke levering van mijn bestelling of, bij gebrek daaraan, mijn geld terug. De prestatie van uw diensten tot dusverre is beneden peil en de non-levering van mijn bestelling is in strijd met de Nederlandse Consumentenwet.
Ik vertrouw erop dat u serieus aandacht zal besteden aan deze zaak en het vanuit uw positie als een gevestigd merk noodzakelijke zal doen. Ik verwacht binnen 14 dagen na ontvangst van deze brief een reactie.
Hoogachtend,
[Uw Naam]