Brief voor klacht over Van Maassen Mode
Onderwerp: Klachten over de niet-geleverde producten en onbereikbare website van bedrijf Van Maassen Mode
Heden,
[datum]
Aan:
Van Maassen Mode
[Bedrijfsadres]
Geachte Heer/ Mevrouw,
Ik schrijf u deze formele klachtenbrief met betrekking tot een bestelling gedaan op uw website. Ik heb op [invuldag] twee paar dames sneakers besteld en betaald. Echter, wanneer ik probeer te controleren waar mijn bestelling blijft, blijkt dat uw site niet beschikbaar is. Dit, natuurlijk, geeft me reden tot zorg en roept vragen op over de legitimiteit van uw bedrijf.
Volgens de Wet Koop op Afstand (Boek 7, Titel 1, Artikel 46a – 46j, van het Burgerlijk Wetboek), heeft elke consument het recht om te worden geïnformeerd over de status van hun bestelling en het recht op terugbetaling als de goederen niet binnen de gestelde termijn zijn geleverd. Het niet verstrekken van deze informatie is een overtreding van de consumentenrecht.
Ik verzoek u dringend om opheldering te geven over de status van mijn bestelling bij Van Maassen Mode. Indien het bedrijf inderdaad in gebreke blijft, eis ik conform de Wet Koop op Afstand, volledige terugbetaling van het door mij betaalde bedrag.
Ik kijk uit naar uw onmiddellijke reactie op dit ernstige probleem. Mocht ik binnen 14 werkdagen geen reactie hebben ontvangen, dan zal ik gedwongen zijn om verdere juridische stappen te ondernemen. Ik hoop echter dat het niet zover hoeft te komen en dat we dit probleem in onderling overleg kunnen oplossen.
Hoogachtend,
[Naam]
[Emailadres]
[Telefoonnummer]