Brief voor klacht over Bolt
Betreft: Klachtenbrief over Bolt - Ongerechtvaardigde kosten en gebrek aan klantenservice
[Actuele datum]
Bolt B.V.
[Bedrijfsadres]
Geachte heer/mevrouw,
Ik voel me gedwongen om een klacht in te dienen naar aanleiding van een recente verontrustende ervaring die ik heb gehad met uw dienst.
Op [datum van de rit] heb ik een rit geboekt bij uw bedrijf via de Bolt-app. Desondanks heeft de chauffeur mij gevraagd de rit te annuleren, met de belofte dat ik het betaalde bedrag terug zou krijgen via de app. Hij beweerde dat hij anders geen redelijk deel van de betaling zou ontvangen. Vertrouwend op zijn woorden en uit respect voor zijn positie, heb ik geannuleerd en betaald aan de chauffeur, ervan uitgaand dat ik het geannuleerde bedrag via Bolt terug zou ontvangen.
Tot mijn verbijstering zit ik nu echter met dubbele kosten. Afgezien van het feit dat ik de chauffeur direct heb betaald, heb ik ook betaald via Bolt en bovendien zijn mij annuleringskosten in rekening gebracht. Dit is geenszins acceptabel.
Ik wil uw aandacht vestigen op de consumentenbeschermingswetgeving die van toepassing is op deze kwestie. Onder de bepalingen van de Wet bescherming van de consument (artikel 6:230m lid 1 sub e Burgerlijk Wetboek), heb ik recht op duidelijke informatie over de prijs, inclusief alle belastingen en kosten. In dit geval was er geen duidelijke informatie verstrekt, noch waren de meerkosten gerechtvaardigd.
Daarnaast is er een gebrek aan klantenservice bij Bolt. De mogelijkheid voor klanten om te communiceren over dergelijke problemen is een fundamenteel aspect van elke dienstverlenende entiteit. Deze onbeschikbaarheid van klantenservice is eveneens een inbreuk op de Wet handhaving consumentenbescherming (artikel 6:193c lid b Burgerlijk Wetboek).
In lijn met mijn rechten als consument, eis ik volledige terugbetaling van zowel het dubbel betaalde bedrag als de ongerechtvaardigde annuleringskosten. Ik verzoek u dringend mijn klacht serieus te nemen en mij te communiceren over de te nemen stappen. Mocht ik geen bevredigend antwoord ontvangen, zal ik overwegen verdere juridische stappen te ondernemen.
Ik zie uit naar uw spoedige reactie.
Hoogachtend,
[Uw naam]
[Uw adres]
[Uw telefoonnummer]
[Uw e-mail]