Brief voor klacht over Lucardi
Lucardi
Afdeling Klantenservice
(Adres)
Datum: [Huidige datum]
Onderwerp: Klacht over beschadiging van Citizen EcoDrive Titanium horloge
Geachte heer/mevrouw,
Ik richt me tot u met een klacht over de dienstverlening van Lucardi. Op 19 maart 2025 heb ik een bezoek gebracht aan een van uw vestigingen met mijn Citizen EcoDrive Titanium horloge dat ik recentelijk voor bijna €350 online op Bol.com had aangeschaft.
Ik vroeg in de winkel of de band ingekort kon worden, waarop een medewerker aangaf dat dit mogelijk was voor €7,50. Echter, werd mij hierbij niet verteld dat dit mogelijke risico's met zich mee brengt. Na het inkorten van de band door uw medewerker zijn er diverse krasjes op de schakels van de horlogeband ontstaan.
De volgende dag ben ik terug naar de winkel gegaan waarbij ik mijn ontevredenheid kenbaar heb gemaakt. Hoewel uw medewerker de schade erkende, gaf deze aan dat de inkorting op eigen risico was - een mededeling die ik bij mijn vorige bezoek niet heb ontvangen.
Dit is in tegenspraak met artikel 7: 17 van het Burgerlijk Wetboek in Nederland. Volgens deze wet heeft een consument recht op een goed functionerend product. Doordat uw medewerker mijn horloge heeft beschadigd, is dit niet het geval geweest. Op deze gronden verzoek ik Lucardi om een compensatie voor de schade die tijdens het inkorten van de horlogeband is veroorzaakt.
Ik vertrouw erop dat deze kwestie op een efficiënte en kwalitatieve manier wordt opgelost. In afwachting van uw reactie binnen een redelijke termijn.
Met vriendelijke groet,
Eyüphan Mermi
Bijlagen:
- Originele aankoopbewijs
- Bevestiging van de aard van de schade door een andere juwelier.