Brief voor klacht over Kruidvat
Onderwerp: Klacht over Foutieve Beschrijving en Kwaliteit van Product
[VOORSCHRIJVENDE DATUM]
Kruidvat Klantenservice,
[ADRES]
Beste heer, mevrouw,
Ik schrijf u op grond van mijn rechten als consument, als uiteengezet in de Wet op de in Nederland toepasselijke consumentenrechten, inzake een onbevredigende ervaring die ik onlangs had met een product dat ik in uw winkel kocht.
Op [aankoopdatum], kocht ik twee zakken van uw caramel seasalt paaseitjes, onder de veronderstelling dat ze zeezout bevatten zoals in de beschrijving staat aangegeven. Ik was uiterst teleurgesteld om te constateren dat de paaseitjes geen spoor van zeezout smaak bevatten, maar in plaats daarvan een overheersend erg zoete caramel smaak hadden.
Ik beschouw de beschrijving van het product als misleidend, en ik voelde mij gedupeerd. Conform artikel 6:230m van het Burgerlijk Wetboek, heb ik als consument recht op accurate en niet-misleidende informatie over producten. De kwaliteit van het product voldeed bovendien niet aan de verwachting die ik als consument mocht hebben, conform artikel 7:17 van het Burgerlijk Wetboek.
Ik heb maar één paaseitje geproefd van de twee gekochte zakken en ik verzoek u de gehele aankoop te vergoeden. Of, als alternatief, ben ik bereid de twee zakken te ruilen voor andere paaseitjes met een smaak die naar behoren is.
Ik zie uw reactie op mijn klacht graag binnen een redelijke termijn tegemoet, maar in elk geval niet langer dan 14 dagen na ontvangst van deze brief, zoals voorgeschreven in de Algemene voorwaardenwet.
Ik hoop op een snelle en bevredigende oplossing van deze kwestie.
Met vriendelijke groeten,
[Uw Naam]
[Uw Adres]
[Uw Emailadres]
[Uw Telefoonnummer]