Brief voor klacht over eDreams
Aan: eDreams Klantenservice
Adres: [Bedrijfsadres]
Datum: [Datum]
Onderwerp: Juridische Klacht - Onrechtvaardige Behandeling & Ongepaste Facturering
Geachte heer/mevrouw,
Ik, de ondergetekende, schrijf u deze brief als formeel dossier van mijn klachten over uw bedrijf en de respectloze manier waarop u consumenten behandelt. Tot mijn spijt heb ik zeer onbevredigende diensten ontvangen en raad ik andere consumenten af om zaken te doen met eDreams.
Ik ervaar constant communicatiebarrières met uw bedrijf, aangezien het onmogelijk is om iemand aan de telefoon te krijgen om mijn klachten te horen. Alle communicatie wordt gehandhaafd via een chat-interface, welke ik bovendien moet betalen om toegang te krijgen. Op geen enkel moment heb ik ingestemd met het geven van mijn creditcardgegevens voor deze dienst en ik ben ongevraagd lid gemaakt van deze dienst. Het niet aanbieden van een duidelijke optie om mij uit te schrijven van het lidmaatschap op uw website, is in strijd met de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) en de consumentenrechten in Nederland.
Daarnaast heb ik stoelen gereserveerd met extra beenruimte via eDreams voor mijn vlucht bij Turkish Airlines. Desondanks, werden we bij aankomst geplaatst op normale stoelen achterin het vliegtuig. De verwachte dienst werd niet geleverd, en het terugvorderen van de kosten van deze dienst lijkt onmogelijk te zijn. Deze actie is duidelijk in strijd met Artikel 7:46d van het Burgerlijk Wetboek waarin wordt gesteld dat een consument recht heeft op een terugbetaling als een bedrijf in gebreke blijft bij de nakoming van de overeenkomst.
Ik verzoek u hierbij om mijn lidmaatschap onmiddellijk te annuleren, zoals ik nooit bewust heb ingestemd om lid te worden of om gebruik te maken van uw chatdiensten. Ik verzoek ook om onmiddellijke terugbetaling van de extra kosten voor de stoelen met extra beenruimte, die mij niet werden geleverd zoals overeengekomen in onze oorspronkelijke overeenkomst.
Als er geen bevredigend antwoord volgt, ben ik genoodzaakt verdere juridische stappen te ondernemen. Ik vertrouw erop dat u deze kwestie met de nodige urgentie zult behandelen.
Hoogachtend,
[Naam]