Brief voor klacht over eDreams
eDreams
Klantenservice
[Adres]
[Postcode en Plaats]
[Onderwerp: Klacht over de annulering en terugbetaling van tickets]
Geachte heer / mevrouw,
Ik, ondergetekende, heb op uw platform tickets gekocht voor een vlucht op 28 juli. Door een vergissing van mijn kant, heb ik per abuis tickets geboekt voor 24 april in plaats van de genoemde datum. Realiserend dat ik een fout had gemaakt, nam ik contact op met uw organisatie, die mij doorverwees naar TUI om de tickets te wijzigen.
De initiƫle kosten van de tickets waren vastgesteld op 585 euro. Bovenop dit bedrag kwamen er wijzigingskosten van 125 euro per ticket, in totaal bereikten de kosten 835 euro. Na dit traject heeft TUI mij benaderd met het bericht dat ze de tickets hebben geannuleerd.
Ondanks mijn herhaalde verzoeken om mijn geld terug te betalen, hield TUI vol dat dit via eDreams moest gebeuren, aangezien ik via uw platform had geboekt. Na contact te hebben opgenomen met eDreams, werd mij verteld dat ik moest wachten tot TUI het geld had teruggestort op de eDreams rekening. Tot op heden heb ik echter nog altijd geen terugbetaling ontvangen.
Dit gebrek aan tijdige terugbetaling bij annuleringen is in strijd met de Nederlandse consumentenwet en lijkt erg ongebruikelijk voor een bedrijf dat in deze sector opereert. Ik eis dan ook een onmiddellijke terugbetaling van de volledige 835 euro. Zo niet, voel ik mij genoodzaakt om juridische stappen te nemen.
Ik verzoek u vriendelijk doch dringend om deze kwestie zo snel mogelijk op te lossen, zodat ik opnieuw een reis kan boeken met een betrouwbaar bedrijf.
In afwachting van uw spoedige reactie.
Hoogachtend,
[Je Naam]
[Adres]
[Postcode en plaats]
[E-mailadres]
[Telefoonnummer]