Brief voor klacht over Werkschoenenbaas.nl
Aan: Klantenservice Werkschoenenbaas.nl
Onderwerp: Juridisch bezwaar - Niet geleverde goederen en teruggave van betalingen
Werkschoenenbaas.nl,
[Bedrijfsadres]
Datum: [Huidige datum]
Geachte heer/mevrouw,
Ik schrijf u met betrekking tot een ernstige kwestie die ik, samen met vele andere consumenten, heb ondervonden bij transacties met uw bedrijf, Werkschoenenbaas.nl. Naar het schijnt zijn er verscheidene gevallen van niet-geleverde goederen geregistreerd, waarbij Werkschoenenbaas.nl noch de producten heeft geleverd noch de betalingen heeft terugbetaald.
In artikel 6:230m lid 1 van het Burgerlijk Wetboek is omschreven dat bij een overeenkomst op afstand de ondernemer de consument, uiterlijk bij de levering van het product, op duidelijke en begrijpelijke wijze de informatie verstrekt zoals in de bijlage van deze afdeling gesteld zijn. Hier heeft Werkschoenenbaas.nl niet aan voldaan door nog steeds bestellingen aan te nemen, terwijl de webshop in het midden van een overname zit. Dit is misleidend voor de consument en strijdig met de informatieplicht van de ondernemer.
Bovendien bepaalt artikel 7:46j van het Burgerlijk Wetboek dat als de afgeleverde zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt, de consument de keuze heeft deze te vervangen of terug te betalen. Dit heeft ons recht gegeven op een volledige terugbetaling aangezien de goederen nooit werden geleverd.
Ik verzoek u daarom dringend om onmiddellijk actie te ondernemen. Ik eis dat de goederen die ik besteld heb worden geleverd of, bij gebreke daaraan, dat het volledige bedrag dat ik betaald heb aan mij wordt terugbetaald.
U heeft een termijn van 14 dagen om op deze brief te reageren. Bij gebreke van een bevredigende reactie binnen deze termijn, behoud ik me het recht voor verdere juridische stappen te ondernemen zonder verdere kennisgeving.
Ik zie uw spoedige reactie tegemoet om deze zaak zo snel mogelijk op te lossen.
Met vriendelijke groet,
[Je naam]
[Je adres]
[Je telefoonnummer]
[Je e-mailadres]