Brief voor klacht over Cheaptickets.nl
Datum: [Vandaag]
[Aan Cheaptickets.nl Adres]
[Aan Cheaptickets.nl Customer Service-e-mailadres]
Onderwerp: Verzoek tot Uitvoering beloofde Terugbetaling
Geachte heer/mevrouw,
Mijn naam is [Uw naam], ouder van Dana [Uw achternaam] die een retourticket gekocht heeft bij Cheaptickets.nl voor haarzelf en haar vriendin Paula [Achternaam Paula]. Ik schrijf deze brief om officieel te klagen over een kwestie waar mijn dochter en haar vriendin helaas mee te maken hebben gekregen.
Op 6 januari 2025 hebben mijn dochter en haar vriendin een reis geboekt van Amsterdam/Schiphol naar Kigali, Rwanda die zij met eigen middelen voor het bedrag van 1525 euro hebben betaald. Deze reis maakte deel uit van hun geplande reis tussen Rwanda en Oeganda, die ze na lang werken en sparen hebben kunnen realiseren.
Na hun boeking werden ze op 14 januari 2025 door uw bedrijf geïnformeerd dat hun vluchtschema was gewijzigd. De opties die hen werden voorgelegd, waren (1) om de nacht door te brengen op de luchthaven in Kenia voor het doorvliegen naar Kigali, of (2) om een terugbetaling te accepteren. Het oorspronkelijke vluchtschema was volgens jullie niet meer mogelijk, wat bevestigd werd in een e-mail naar mijn dochter. Mijn dochter heeft gekozen voor de terugbetalingsmogelijkheid gezien de niet-ideale situatie in de eerste optie.
Tot mijn verbazing hebben jullie tot nu toe de beloofde terugbetaling van 1525 euro nog niet uitgevoerd, wat leidt tot grote financiële stress voor mijn dochter en haar vriendin.
Ik wil graag benadrukken dat deze handeling strijdig is met de Wet op de Consumentenbescherming die elke consument het recht geeft op teruggave bij significante veranderingen enerzijds, en met jullie eigen Algemene Voorwaarden die jullie hebben toegezegd te voldoen aan de richtlijnen van de European Air Passenger Rights and Air Travel Organizer's Licensing anderzijds.
Ik verzoek jullie hierbij officieel om de beloofde terugbetaling van 1525 euro aan mijn dochter en haar vriendin uit te voeren zoals beloofd binnen de wettelijke termijn. Ik hoop op uw snelle reactie en correctie van deze situatie.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam en handtekening]