Brief voor klacht over Jumbo
[JOUW NAAM]
[JOUW ADRES]
[JOUW POSTCODE EN WOONPLAATS]
Jumbo Customer Service
Rijksweg 15
5462 CE Veghel
Datum: [HUIDIGE DATUM]
Onderwerp: Klacht betreft productkwaliteit
Geacht Jumbo Klantenservice,
Hierbij wil ik een formele klacht indienen over een storend incident dat onlangs is gebeurd tijdens mijn aankoop van bier bij uw vestiging in Druten.
Op 24 februari heb ik 2 sixpacks flesjes Brand bier gekocht in uw winkel. Om mijn teleurstelling te schetsen, toen ik op 9 maart het eerste biertje opende, merkte ik dat de houdbaarheidsdatum februari 2025 was. Dit houdt in dat het bier slechts vier dagen na aankoop nog te nuttigen was, hetgeen onacceptabel is.
Ik vind dat de producten van een gerespecteerde winkelketen als de uwe dienen te voldoen aan de basisvereisten van kwaliteit en houdbaarheid. Ondanks de promotie van de tweede sixpack voor de halve prijs, verwachtten mijn gasten en ik dat het bier vers en van goede kwaliteit zou zijn, maar dat was helaas niet het geval. Wij zijn diep teleurgesteld en onze middag was niet zo plezierig als verwacht vanwege de bittere nasmaak van het bier.
Ik heb bij gebrek aan ander bier een van de sixpacks met mijn gasten leeggedronken, maar goed, de smaak was verre van behoorlijk. Graag zou ik de overgebleven sixpack willen omruilen voor bier met een lange houdbaarheidsdatum. Tevens wil ik u verzoeken mij ter compensatie voor het ongemak een gratis sixpack te verstrekken.
Deze situatie is in strijd met artikel 6: 186 BW Burgerlijk Wetboek welke bepaalt dat wanneer een product niet voldoet aan de overeenkomst, de consument recht heeft op kosteloos herstel of vervanging.
Ik kijk ernaar uit om mijn klacht te zien behandeld op een manier die laat zien dat Jumbo klanttevredenheid en kwaliteitsgarantie serieus neemt.
Ik dank u voor uw aandacht in dezen en hoop op een snelle en bevredigende oplossing.
Met vriendelijke groet,
[JO UW NAAM]