Brief voor klacht over GoDaddy
[Naam van de klant]
[Adres van de klant]
[Postcode en plaats]
Datum: [Huidige datum]
GoDaddy.com, LLC
[Volledig adres van GoDaddy]
Onderwerp: Klacht over domeinregistratiediensten van GoDaddy
Beste meneer/mevrouw,
Met dit schrijven wil ik formeel een klacht indienen tegen GoDaddy voor zijn handelingen met betrekking tot het domein "quickzap.solutions", waarvan ik de wettelijke eigenaar ben. Ondanks een duidelijk gepresenteerd contract voor registratie, vernieuwing en overdraagbare rechten, zie ik dat alle vier de client-statussen op 'Verboden' staan, namelijk: verwijdering, vernieuwing, overdracht en update, direct in tegenstelling tot onze overeengekomen diensten.
Volgens de Europese consumentenbeschermingswetgeving hebben we als klanten recht op eerlijke handelspraktijken. Het verbod op het uitvoeren van fundamentele diensten die zijn voorzien in het contract, vormt duidelijk een inbreuk hierop. Ik verwijs meer specifiek naar Richtlijn 2005/29/EC van het Europees Parlement en de Raad betreffende oneerlijke handelspraktijken van ondernemingen jegens consumenten op de interne markt, waarin dergelijke praktijken als illegaal worden bestempeld.
Daarnaast is er blijkbaar geen gepaste reden gegeven voor deze verboden, in tegenstelling tot Artikel 5.3 van de Algemene voorwaarden van GoDaddy dat stelt dat een klant wordt geïnformeerd voordat een dergelijke handeling wordt ondernomen. Dit gebrek aan communicatie en transparantie is stuitend en de consumentenrechten moeten in dit geval worden gehandhaafd.
Ik verzoek u daarom dringend om het verbod op de client-statussen op 'quickzap.solutions' onmiddellijk op te heffen. Niet-naleving kan verdere juridische stappen impliceren waarbij alle nodige consumentengeschilleninstanties en relevante rechtsmiddelen zullen worden ingeschakeld. Ik wacht op uw spoedige reactie in deze kwestie, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van deze brief.
Ik dank u voor uw aandacht in deze dringende zaak.
Met vriendelijke groet,
[Naam van de klant]
[Handtekening]