Brief voor klacht over Samsung
[Naam]
[Adres]
[Postcode en Plaats]
[Emailadres]
[Datum]
Samsung
[Bedrijfsadres]
Onderwerp: Schadevergoeding aanvraag - Samsung Note 20 Ultra Reparatieprobleem
Geachte heer/mevrouw,
Ik richt me met ontsteltenis en ontevredenheid tot uw bedrijf over een lopend probleem dat ik heb met mijn Samsung Note 20 Ultra telefoon, die ik ter reparatie had aangeboden via Samsung bij Dynafix.
Na de reparatiedienst werd mijn telefoon ongerepareerd teruggestuurd zonder de accu, miste het IMEI nummer en kwam ik tot de ontdekking dat de content gewist was. Tot overmaat van ramp heb ik uw bedrijf nu al 18 maanden tevergeefs proberen te contacteren over deze kwestie. Ondanks verschillende aangemaakte tickets en telefoongesprekken, heb ik geen enkele reactie ontvangen van de relevante afdeling.
Conform artikel 6:230m lid 1 van het Burgerlijk Wetboek, heb ik als consument recht op een deugdelijk product. Mijn Samsung Note 20 Ultra, waar ik een significant bedrag voor betaald heb, kan nu niet naar behoren functioneren door het ontbreken van de accu en het IMEI nummer, evenals de gewiste content.
Ik doe nu een formeel verzoek om een vergoeding voor de telefoonaccu, de verloren content op mijn telefoon en een compensatie voor de vele uren die ik heb besteed aan het contact opnemen en wachten op een reactie van uw bedrijf via telefoon en Whatsapp.
Indien een passende oplossing uitblijft, ben ik bereid verdere juridische stappen te ondernemen om mijn rechten als consument te beschermen. In overeenstemming met artikel 7:24 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek, zou een vervangend exemplaar van een dergelijk model acceptabel zijn ter voldoening.
Ik zie uw reactie en rectificatie binnen 14 dagen na ontvangst van deze brief tegemoet. Uw onmiddellijke aandacht in deze kwestie wordt gewaardeerd.
Alvast bedankt voor uw medewerking.
Hoogachtend,
[Uw Naam]