Brief voor klacht over Digihero
Betreffende: Klacht wegens misleiding en het niet nakomen van overeengekomen contractvoorwaarden
[Eigen naam, adres en e-mail]
Digihero
[Bedrijfsadres Digihero]
Klantenservice
[Plaats], [Datum]
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij wil ik mijn ernstige bezorgdheid en ongenoegen uiten over de dienstverlening van uw bedrijf Digihero.
Een vertegenwoordiger van uw bedrijf, genaamd Samira, die zich uitgaf voor een KPN-medewerker, benaderde mij kort na mijn scheiding met het bericht dat mijn internet uitgeschakeld zou worden en dat ik moest overschakelen naar glasvezel. Ze verzekerde mij dat ik een contract kon afsluiten voor slechts één jaar, wat voor mij acceptabel was, aangezien ik nooit een contract aanga dat langer dan een jaar duurt.
Echter, nadat ik uw diensten had gecontracteerd, begonnen de problemen. De kosten van het internetabonnement waren volgens Samira €53,- incl btw, maar in werkelijkheid werd ik voor bijna €90,- gefactureerd. Nadat ik over deze discrepantie contact opnam met uw klantenservice kreeg ik geen duidelijk antwoord. Uw medewerkers probeerden gewoon mijn klacht te ontlopen en ik werd niet gehoord.
Verder werd mij tijdens een van deze telefoongesprekken gemeld dat ik blijkbaar een contract van vijf jaar had afgesloten, wat volstrekt niet overeenkomt met wat Samira mij verteld had. Deze situatie heeft mij gedwongen om contact op te nemen met u omdat ik mijn bedrijf en winkel niet meer bezit, mijn KVK-registratie niet meer geldig is en ik nu in loondienst ben. Het is volstrekt oneerlijk dat ik nog steeds moet betalen voor een dienst die ik niet meer gebruik en die gebaseerd is op misleiding.
In het licht van het bovenstaande, beroep ik me op mijn rechten als consument en verzoek ik u om onmiddellijke beëindiging van het internetabonnement en de terugbetaling van te veel betaalde gelden. Ik beroep me hierbij op artikel 6:233 onder a van het Burgerlijk Wetboek, waarin staat dat een beding in de algemene voorwaarden vernietigbaar is als het, gelet op de aard en de overige inhoud van de overeenkomst, de wijze waarop de voorwaarden zijn tot stand gekomen, de wederzijds kenbare belangen van partijen en de overige omstandigheden van het geval, onredelijk bezwarend is voor de consument.
Ik hoop dat u deze kwestie met de nodige ernst en urgentie zult behandelen.
In afwachting van uw spoedige reactie.
Met vriendelijke groet,
[Naam]
Bijlagen: Kopie van het abonnementscontract, bewijzen van gemaakte kosten