Brief voor klacht over Digihero
Onderwerp: Klacht met betrekking tot de retournering van apparatuur en facturering van Digihero
[Naam],
[Adres],
[Postcode en Stad],
Datum: [Datum van vandaag],
Digihero klantenservice,
[Uw Adres],
[Uw Postcode en Stad],
Geachte heer/mevrouw,
Ik maak bezwaar tegen de door u gerealiseerde en aangekondigde kosten in verband met de beƫindiging van mijn achtjarige telefoniecontract bij uw bedrijf, Digihero.
Allereerst informeert u mij om alle apparatuur in de originele verpakking terug te sturen. Gedurende mijn contractperiode zijn er echter meerdere handsets defect geraakt, die ik op eigen kosten heb vervangen en de defecte exemplaren heb weggegooid. Nu verlangt u dat ik de volledige nieuwprijs van deze handsets betaal, een prijs die bovendien gestegen is van 40 euro naar 75 euro per handset.
Bovendien begrijp ik dat u ook kosten in rekening brengt voor de vervanging van reservebatterijen. Niet alleen lijkt dit onredelijk, het is ook in strijd met de Richtlijn Consumentenrechten (2011/83/EU), die stelt dat consumenten alleen aansprakelijk zijn voor waardevermindering van de goederen als deze verder gaan dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen.
Het feit dat de factuur al binnen is en wordt afgeschreven voordat ik de retouren kan terugsturen, verwerken en crediteren, vind ik onrechtvaardig en in strijd met de algemene voorwaarden van betaling. Bovendien, het wordt geregeld door de Wet Koop op Afstand, die bepaalt dat de verkoper de betaalde bedragen zo spoedig mogelijk, maar binnen veertien dagen na de terugzending of herroeping, terugbetaalt.
Gezien deze redenen en de wetgeving waarop ik mij beroep, verzoek ik u vriendelijk om de factuur te herzien en een creditering van het volledige bedrag in overweging te nemen.
Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.
Met vriendelijke groet,
[Uw Naam]
[Uw Handtekening]