Brief voor klacht over ESPN
Datum: [Huidige datum]
[Aan te schrijven bedrijf]
ESPN
[ESPN-Adres]
Betreft: klacht over taalbarrière in interviews
Geachte heer/mevrouw,
Mijn naam is [Uw naam], en ik maak gebruik van uw diensten als een trouwe en betrokken klant. Ik wend me met deze brief tot u vanwege een aanhoudende frustratie die ik heb ondervonden tijdens het bekijken van uw programma's.
Mijn specifieke klacht gaat over uw praktijk waarbij interviews worden geleid in het Engels zonder enige uitleg. Veel mensen, onder wie ikzelf, hebben moeite met het volgen van zulke interviews. De gesprekken worden niet onmiddellijk vertaald, noch zijn ze voorzien van ondertiteling. Dit beperkt mij, en ik ben er zeker van dat dit ook geldt voor andere nauwgezette kijkers, in mijn vermogen om uw inhoud volledig te begrijpen, ondanks de wens en het enthousiasme om dit te doen.
Naar mijn mening is deze kwestie niet slechts een kwestie van communicatie, maar een juridische aangelegenheid. Overeenkomstig Artikel 7 van de Consumentenrechten Wet, hebben consumenten het recht om duidelijke en begrijpelijke informatie te ontvangen over de diensten die zij van een bedrijf ontvangen.
Het niet verstrekken van onmiddellijke vertalingen of ondertiteling tijdens interviews schendt dit recht. Als klant van ESPN verwacht ik dat deze kwestie serieus wordt genomen en zo spoedig mogelijk wordt aangepakt.
Ik zou u dringend willen verzoeken om deze kwestie aan te pakken door ervoor te zorgen dat de interviews worden vertaald of, als dat niet mogelijk is, door middel van geschikte ondertiteling. Dit zou niet alleen mij, maar waarschijnlijk ook vele andere klanten ten goede komen die met dezelfde uitdagingen te maken hebben.
Ik kijk uit naar een snelle en positieve reactie op mijn klacht en dank u voor uw tijd en aandacht in deze belangrijke kwestie.
Hoogachtend,
[Uw naam]
[Uw adres]
[Uw stad, postcode]
[Uw email]
[Uw telefoonnummer]