Brief voor klacht over Esprit
Onderwerp: Juridische Klacht Betreffende Retourzending en Betaling van Aankopen
[datum]
ESPRIT klantenservice
[Adres]
[Postcode & Stad]
Geachte Heer/Mevrouw,
Ik wend me tot u met een klacht over een aanhoudend probleem dat ik ervaar in mijn interacties met uw bedrijf, Esprit. Sinds kort krijg ik immers te maken met ernstige problemen met betrekking tot de terugzending en betaling van mijn bestellingen.
Het is namelijk zo dat ik geprobeerd heb een bestelling van kleding terug te sturen, maar mijn pakketten komen telkens weer bij mij terug. Desondanks wordt van mij verwacht dat ik de kosten van de bestelling opneem, terwijl ik alles al in het werk heb gesteld om contact op te nemen met uw klantenservice, tot nu toe zonder resultaat.
Laat me benadrukken dat dit een ernstige schending vormt van mijn consumentenrechten, zoals vastgelegd in de Wet Koop op Afstand (artikel 6:230m t/m 230x BW). Volgens de wet heb ik als consument het recht om een online aankoop binnen 14 dagen na ontvangst te annuleren en terug te sturen, zonder dat daarvoor een reden gegeven moet worden en zonder dat ik verplicht ben de kosten van de aankoop te dragen.
Derhalve vraag ik u mijn klacht in overweging te nemen en de situatie zo snel mogelijk recht te zetten. Ik verlang van u dat mijn retourzending wordt erkend en aanvaard, dat ik wordt vrijgesteld van de betaling van de bestelling, en dat eventuele reeds gemaakte betalingen worden teruggestort.
Ik kijk uit naar het horen van uw antwoord binnen de wettelijke termijn van 14 dagen.
Met vriendelijke groet,
[Uw Naam]
[Uw Adres]
[Uw Postcode en Stad]
[Uw e-mailadres]
[Uw Telefoonnummer]