Brief voor klacht over IKEA
Onderwerp: Herroepingsrecht en onvervulde teruggave van bestelling
[Naam Ontvanger],
Ik schrijf u namens mezelf, [uw naam], over een onvervulde kwestie betreffende het herroepen van een bestelling die was geplaatst bij uw bedrijf, IKEA. Ik had deze bestelling op 13 september geannuleerd, waarna niets naar mij is verzonden. Ondanks meerdere pogingen om contact met uw klantenserviceafdeling op te nemen en duidelijkheid te verkrijgen, heb ik nog steeds geen terugbetaling ontvangen.
Volgens de Nederlandse wetgeving, heeft een consument het recht om binnen 14 dagen zonder opgave van redenen een via het internet, per telefoon of op straat gesloten overeenkomst te annuleren. Bovendien, moet de verkoper het aankoopbedrag binnen 14 dagen nadat deze kennis heeft genomen van de annulering terugbetalen volgens het consumenten recht (artikel 6:230o van het Burgerlijke Wetboek). Bij deze stel ik vast dat deze periode is overschreden en mijn rechten als consument zijn geschonden.
Ik heb naar uw klantenservice gebeld en meer dan 25 minuten in de wacht gestaan om dit probleem op te lossen. Ik heb uiteindelijk te horen gekregen dat het terugbetalingsproces nog niet was gestart en dat ik binnen 14 dagen mijn geld zou moeten ontvangen. Dit probleem lijkt echter een intern probleem te zijn, iets wat verbeterd zou moeten worden in uw bedrijfsprocessen.
Ik verzoek u dan ook vriendelijk maar dringend om onmiddellijk actie te ondernemen en mijn geld terug te storten. Ik stel uw prompte aandacht voor deze kwestie zeer op prijs en bedank u bij voorbaat voor uw begrip en samenwerking.
Graag ontvang ik een bevestiging van mijn terugbetaling en enige relevante informatie over wanneer ik deze kan verwachten.
Met vriendelijke groet,
[uw naam]
[Je contactgegevens]