Brief voor klacht over HBM Machines
Onderwerp: Juridische Kwestie – Niet Geleverde Goederen
[Naam]
[Adres]
[Postcode en Woonplaats]
[De datum van vandaag]
HBM Machines
[Bedrijfsadres HBM Machines]
[Postcode en Woonplaats HBM Machines]
Vervolg op: E-mailbericht van [Datum] aan [E-mail adres Klantenservice HBM Machines]
Geachte Heer/Mevrouw,
Ik verzoek u vriendelijk doch met extra aandrang, om zorg te dragen voor de levering van de door ons bestelde goederen die helaas nog niet geleverd zijn.
Volgens de wettelijke regels van consumentenkoop (artikel 7:18 van het Burgerlijk Wetboek), is het uw verplichting als verkopende partij om de bestelde goederen tijdig en correct te leveren. Het verzuim van een transporteur aan wie u levering heeft uitbesteed, komt voor uw eigen rekening en risico. Het is dus niet aan mij als consument om eventuele problemen hierin te reguleren.
Indien u niet in staat bent om aan deze verplichting te voldoen, herroep ik hierbij het recht op ontbinding van de verkoopovereenkomst conform artikel 6:265 van het Burgerlijk Wetboek. In dat geval verzoek ik u om volledige restitutie van het door mij betaalde aankoopbedrag.
In het geval dat u geen gehoor geeft aan dit verzoek, ben ik genoodzaakt om juridische stappen te nemen ter bescherming van mijn rechten als consument. Ik zou het op prijs stellen als we dit kunnen voorkomen en u dit probleem zo snel mogelijk zou kunnen oplossen.
Ik verwacht van u binnen 14 dagen een positieve reactie en bij voorkeur de levering van de bestelde goederen.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam]
[Uw email]
[Uw Telefoonnummer]