Brief voor klacht over IKEA
Mijnheer, Mevrouw,
Ik schrijf u deze brief naar aanleiding van een onopgelost probleem, waarbij de bezorgers van uw bedrijf, IKEA, weigerden gebruikte matrassen mee te nemen die ik had betaald om te laten ophalen bij de levering van nieuwe items, op 28 juni. Ik heb al meerdere keren contact met u opgenomen over dit probleem, maar tot dusver is er geen afdoende reactie of oplossing gekomen.
Op de bovengenoemde datum ontving ik 2 matrassen en 1 topper die ik besteld had. Omdat ik betaald had voor de retourservice, had ik mijn twee oude matrassen klaar staan om te worden meegenomen. Tot mijn verbazing werd dit geweigerd door uw bezorgers, met de vage uitleg dat er geen ruimte in de bus was en dat zij hiervan niet op de hoogte waren. Mijn bezorgschema en bon, waarin duidelijk de retourservice staat waarvoor ik betaald had, werden volledig genegeerd.
Ik heb getracht contact op te nemen met uw klantenservice, maar dit was vergeefs omdat deze gesloten was. Ondanks mijn pogingen om dit met de bezorgers op te lossen, bleef ik in het ongewisse.
Uiteraard gaat dit in tegen de Algemene Voorwaarden van de Wet consumentenrecht, artikel 6:230m dat gaat over de plicht van de ondernemer om de consument de informatie te verstrekken die hij nodig heeft om een weloverwogen beslissing te nemen over het contract.
Daarom dring ik aan op een passende oplossing voor dit ongemak. Ik doe een beroep op IKEA om zijn verantwoordelijkheid te nemen voor deze onaangename situatie.
Ik kijk uit naar uw antwoord en hoop dat we dit probleem snel kunnen oplossen. Mocht dat niet het geval zijn, dan ben ik genoodzaakt verdere juridische stappen te ondernemen.
Alvast bedankt voor uw begrip en medewerking.
Met vriendelijke groet,
[Naam]