Brief voor klacht over Digihero
Datum: [huidige datum]
Aan: Digihero Klantenservice
[Adres]
[Email]
Onderwerp: Vordering tot ontbinding van onbevoegd afgesloten contract
Dames en Heren,
Ik schrijf u namens [uw naam of bedrijfsnaam], de wettelijk erkende partij van het contract dat onder valse voorwendselen door uw bedrijf, Digihero, werd verkocht en verlengd.
Ik wil graag uw aandacht vestigen op een ernstige kwestie die betrekking heeft op een oneerlijke contractvernieuwing zonder mijn toestemming. In een telefoongesprek werd mij meegedeeld dat een omzetting in onze meterkast noodzakelijk was. Belangrijk om te vermelden is dat een medewerker van ons tijdens dit proces een werkbon heeft ondertekend. Daarin stond echter tevens een ongewenste contractverlenging van twee jaar verborgen.
Ik wil benadrukken dat onze medewerkers niet de bevoegdheid hebben om contracten af te sluiten. Dit is duidelijk gecommuniceerd per e-mail, in meer dan tien gelegenheden, maar tot op heden heeft Digihero dit genegeerd. U blijft volharden in de verklaring dat “de medewerker heeft getekend”, terwijl dit duidelijk een misleidende praktijk is.
Artikel 6:234 van het Burgerlijk Wetboek bevat een lijst van informatie die uitdrukkelijk en op duidelijke wijze aan de consument moet worden verstrekt bij het sluiten van een overeenkomst. Een van deze punten betreft de voorwaarden voor de beëindiging van het contract; het is manifest dat dit in onze situatie niet is gebeurd.
Daarnaast handhaaft de Wet Oneerlijke Handelspraktijken een streng beleid tegen misleidende praktijken, inclusief valse informatie en agressieve commerciële praktijken, zoals omschreven in Artikel 6:193c. Uw bedrijf lijkt schuldig te zijn aan beide.
Op dit moment dreigt uw bedrijf met een deurwaarder en heeft u een afkoopsom neergelegd. Dit is niet alleen onterecht, maar ook schandalig. Bovendien leid ik af uit diverse recensies dat wij niet de enige partij zijn die op deze manier door Digihero is misleid.
We eisen daarom de onmiddellijke ontbinding van dit onrechtmatig afgesloten contract, alsook dat er afgezien wordt van de voorgestelde afkoopsom.
In het geval er niet naar tevredenheid wordt gereageerd op deze eis, zullen we ons het recht voorbehouden om verdere juridische stappen te ondernemen, inclusief, maar niet beperkt tot, het melden van uw oneerlijke handelspraktijken aan de Consumentenautoriteit.
Ik dank u voor uw snelle aandacht voor deze zaak.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam]
[Uw adres]
[Uw telefoonnummer]
[Uw e-mailadres]