Brief voor klacht over Troostwijk Veilingen
[Datum]
Troostwijk Veilingen
[Adres]
[Postcode en plaats]
Betreft: Juridische klacht over defect product en misleidende praktijken
Geachte heer/mevrouw,
Mijn naam is [Uw Naam] en ik schrijf u deze brief om mijn diepe teleurstelling uit te drukken over een recente aankoop bij uw bedrijf, Troostwijk Veilingen, en de daaropvolgende onbevredigende klantenservice.
Ik heb onlangs een Kremer KR35S stoomreiniger/waterzuiger gekocht die nieuw in de doos zat. Ondanks de notitie dat het product 'as-is' werd verkocht, dus zonder garantie, had ik geen reden om aan te nemen dat een gloednieuw product in zijn verpakking functionele gebreken zou vertonen.
Helaas, vrijwel meteen na het begin van het gebruik van het product, bleek dat de koppelingen van de stoomslang niet adequaat waren bevestigd met plastic clipjes, waardoor de stoomslang losschoot. Dit vormt een potentieel veiligheidsrisico gezien de hoge temperaturen van de stoom (>200°C).
Toen ik contact opnam met uw klantenservice om te vragen of het mogelijk was veilige onderdelen te bestellen, werd dit verzoek afgewezen. Ik kreeg te horen dat er geen bemiddeling zou plaatsvinden met de verkopende partij.
Ik ben mij ervan bewust dat het product 'as-is' werd verkocht, echter, ik geloof dat misleidende verkooppraktijken in dit geval van toepassing zijn. De wet op de consumentenbescherming stelt duidelijk dat bedrijven adequate informatie over hun producten moeten geven, met inbegrip van eventuele gebreken. Dit is een duidelijk geval van een materieel gebrek, dat, indien niet gecommuniceerd, de basis kan vormen voor misleidende handelspraktijken overeenkomstig artikel 6:193c van het Burgerlijk Wetboek.
Op deze basis verzoek ik u mijn aankoopprijs terug te betalen en het defecte product terug te nemen. Indien dit niet mogelijk is, zou ik graag zien dat u de volle verantwoordelijkheid neemt voor de gevolgen van uw misleidende verkooppraktijken.
Ik hoop op een snelle en bevredigende oplossing van deze ernstige zaak en om te voorkomen dat toekomstige klanten slachtoffer worden van soortgelijke behandeling.
Hoogachtend,
[Uw Naam]
[Uw adres]
[Postcode en plaats]
[Uw e-mailadres]
[Handtekening]