Brief voor klacht over Light in the box
Onderwerp: Klacht met betrekking tot onjuiste maat - verzoek om vervanging
[Naam van de Klant]
[Adres]
[Postcode en Stad]
[Emailadres]
Light in the Box
Berner str. 30
60437 Frankfurt am Main
Hessen
Germany
[datum]
Geachte heer, mevrouw,
Betreft: Beschadigde maat/kledingstuk, verzoek tot vervanging
Op [aankoopdatum], heb ik via uw website een pak besteld, maat L. Na ontvangst van het product, merkte ik dat de maat niet correct was. Conform uw retourbeleid heb ik dit pak op [datum] via Bpost geretourneerd. Volgens de trackinginformatie die ik heb ontvangen, zou het pakket op 1/07 om 16h02 op de genoemde locatie (Berner str. 30, 60437 Frankfurt am Main, Hessen, Germany) zijn aangekomen.
Dit schrijven dient om u erop te wijzen dat, hoewel ik voor de maat L had betaald, deze maat me niet past. Ik zou graag het pak willen omruilen voor een maat XL in plaats van een terugbetaling te ontvangen.
Volgens artikel 6:230m lid 1 van het Burgerlijk Wetboek heb ik als consument het recht om een online aankoop binnen 14 dagen zonder opgave van redenen te ontbinden. Hierbij maak ik gebruik van mijn recht op vervanging van het product door een van de juiste maat in overeenstemming met het Europees Consumentenrecht.
Ik verzoek u om dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen en mij op de hoogte te houden van de voortgang van de vervanging. Indien de zaak binnen [een redelijke termijn bijvoorbeeld 14 dagen] niet naar tevredenheid wordt opgelost, behoud ik me het recht voor om een klacht in te dienen bij het Europees Centrum voor de Consument en eventueel verdere juridische stappen te ondernemen.
Ik dank u bij voorbaat voor uw aandacht en hoop op een spoedige oplossing van dit probleem.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam]
In de bijlage: Bewijs van de levering en het bewijs van aankoop.
Bijlagen:
1. Bewijs van de levering
2. Bewijs van aankoop