Brief voor klacht over IKEA
IKEA Klantenservice
Sontweg 9
9723 AT Groningen
Nederland
[Invoeren Datum]
Onderwerp: Klantklacht en Vraag om Compensatie
Geachte heer/mevrouw,
Ik schrijf deze brief om mijn grote ongenoegen en frustratie over uw diensten te uiten en om een formele klacht in te dienen over de gebrekkige klantenservice en het inferieur geleverde product.
Op 8 april plaatsten mijn partner en ik een bestelling voor een grijze Malm ladenkast. Deze werd op 12 april geleverd. Na het in elkaar zetten van de kast ontdekten we een gebrek: de lades van de kast waren van twee verschillende kleuren. Toen we dit aankaartten bij uw klantenservice werd ons verteld dat het hele product geruild moest worden. Na de afgesproken omruil datum op 6 mei zijn we niet alleen teleurgesteld, maar ook erg gefrustreerd dat we niet de dienst hebben ontvangen die ons beloofd is, ondanks de herhaaldelijke communicatie en verzekeringen dat dit geregeld zou worden.
Het is nu 20 mei en wij wachten nog steeds op de nieuwe kast. Ter verduidelijking wijzen wij u erop dat Artikel 7:17 van het Burgerlijk Wetboek bepaalt dat de geleverde goederen aan de gesloten overeenkomst moeten beantwoorden. Met andere woorden, het geleverde product moet de eigenschappen bezitten die de koper op basis van de overeenkomst redelijkerwijs mocht verwachten. De Malm ladenkast voldeed niet aan deze verwachting en aldus is er sprake van non-conformiteit.
Daarnaast heeft uw nalatigheid tot gevolg gehad dat wij een volledige dag verloren hebben door op de omruil te wachten, terwijl ik herstellende ben van een longontsteking. Dit levert ons niet alleen veel ongemak op, maar zorgt er ook voor dat de lades in ons huis momenteel niet bruikbaar zijn. Op basis van onze overeenkomst en de Wet op de Consumentenkoop (BW Boek 7, Artikel 18 lid 2) verzoeken wij u om zo spoedig mogelijk actie te ondernemen.
Als oplossing verzoeken wij om een volledige terugbetaling van het aankoopbedrag, plus een passende compensatie voor de opgelopen ongemakken, aangezien wij meerdere malen contact hebben moeten opnemen, aanzienlijke tijd hebben verspild en gedurende een lange periode zonder een bruikbare ladekast hebben gezeten.
Wij verzoeken u vriendelijk om deze klacht met de nodige ernst te behandelen en ons binnen een termijn van veertien (14) dagen schriftelijk te informeren over de maatregelen die u heeft genomen om aan ons verzoek te voldoen.
Hoogachtend,
[Invoeren Naam]
[Invoeren Contactgegevens]