Brief voor klacht over Rose Parquet & Intérieur
[De huidige datum]
Rose Parquet & Intérieur,
[Adres]
[Postcode en Stad]
Onderwerp: Klachten over slechte kwaliteit en service
Geachte heer/mevrouw,
Betreffende een opdracht die ik aan uw bedrijf had gegeven, schrijf ik u deze formele klachtenbrief. Het ging om het schuren, opvullen en lakken van mijn bestaande gelakte vloer.
Het werk dat is uitgevoerd door uw onderneming is helaas ernstig ondermaats. Ik ben niet tevreden met zowel de uitvoering als de resultaten van deze klus. Er zijn namelijk meerdere problemen; zichtbare aanzetten, witte vlekken door geknoeid lak, ondiep geschuurd oppervlakte, niet opgevulde gaten, dieper geslagen spijkers en zelfs haren en stof onder de toplaag vanwege slechte stofzuiging tussen de lagen door. Ik heb uw bedrijf drie keer laten terugkomen om de gebreken te herstellen, maar helaas tevergeefs.
Zoals u weet, heb ik tot nu toe slechts iets meer dan de helft van de originele prijs betaald vanwege deze ernstige gebreken. Echter, dit heeft de situatie niet verholpen en de vloer is nog steeds in een slechte staat, waardoor ik moet nadenken over corrigerende maatregelen vanuit een andere partij die bekwaam is.
Ik wil graag wijzen op mijn rechten als consument onder de Wet Bescherming Verbruiker. In het licht van de genoemde defecten, verzoek ik om een passende financiële compensatie voor de kosten die ik nu dien te maken om een andere vakman in te huren. Ik verwacht dat u de extra kosten die ik nu moet maken om deze situatie recht te zetten, zult vergoeden.
Ik hoop dat deze situatie zo snel mogelijk wordt opgelost. Ik behoud mij echter alle rechten en vervolgstappen voor als een dergelijke oplossing niet tot stand komt.
Ik zie uit naar uw prompte en positieve reactie op deze kwestie.
Met vriendelijke groet,
[Uw Naam]
[Uw Contactgegevens]