Brief voor klacht over Delta fiber Nederland
[ Uw Naam ]
[ Uw Adres ]
[ Postcode en Plaats ]
Datum: [ huidige datum ]
Delta Fiber Nederland B.V.
Piet Mondriaanplein 57
3812 GZ Amersfoort
Onderwerp: Klachten over contractuele verplichtingen
Geachte heer/mevrouw,
Op [ Datum van abonnementsaanvraag ], heb ik een contract voor een jaar met uw bedrijf, Delta Fiber Nederland, aangegaan voor glasvezelverbinding, welke sinds maart geactiveerd werd. Tot dusver ben ik over het algemeen tevreden geweest met de geleverde diensten.
Echter, ik ga verhuizen naar een locatie waar uw diensten niet worden geleverd, dit valt nog binnen de oorspronkelijke contractperiode. Ondanks dat u niet in staat bent om diensten te leveren op deze nieuwe locatie, wordt mij toch verteld dat ik verplicht ben de abonnementskosten voor de volledige resterende periode van acht maanden te betalen.
Dit beleid lijkt mij oneerlijk en niet in overeenstemming met de consumentenbescherming garanties die zijn uiteengezet in de Nederlandse wet, namelijk de Wet van 12 mei 2011, die het Consumentenrecht regelt (Burgerlijk Wetboek Boek 6, titel 3, afdeling 5B).* Volgens dit artikel mag een bedrijf niet eisen dat de consument betaalt voor diensten die niet mogelijk zijn te verlenen.
Daarom verzoek ik formele bevestiging dat u aan deze verplichting zult voldoen en de abonnementskosten zult opschorten totdat u de glasvezeldienst op mijn nieuwe locatie kunt leveren.
Ik hoop dat u deze zaak serieus neemt en vertrouw erop dat deze zaak naar ieders tevredenheid kan worden opgelost. Indien dit niet het geval is, behoud ik het recht om over te stappen naar een andere provider.
Ik kijk uit naar uw spoedige reactie
Hoogachtend,
[ Uw Naam ]
* Voor zover mijn juridische inprenting correct is. Zo niet, dan vraag ik u vriendelijk om dit te bevestigen in uw antwoord, evenals het verstrekken van een uitleg waarin uw actie in deze kwestie wettelijk gerechtvaardigd kan worden.