Brief voor klacht over ASOS.com
Onderwerp: Klacht betreft niet-bezorgde bestelling en geblokkeerde account
Datum: Huidige datum
Naar: ASOS.com Klantenservice
[Voeg bedrijfsadres in]
Geachte heer/mevrouw,
Mijn naam is [uw naam] en ik schrijf deze klachtenbrief naar aanleiding van de problemen die ik ondervind in verband met mijn bestelling bij uw bedrijf, ASOS.com, en mijn daaropvolgende accountblokkering.
Op 21 mei heb ik een bestelling geplaatst waarvan ik een melding kreeg dat deze zou worden verzonden. Er werd mij verteld dat mijn pakket op 24 mei zou aankomen. Tot mijn teleurstelling, is het nu 1 juni en ik heb nog steeds niets ontvangen. Daar komt nog bij dat mijn account nu is geblokkeerd wegens zogenaamde "verdachte activiteiten" en ik onmogelijk iets met mijn account kan doen. Dit alles is zeer frustrerend en onacceptabel.
Volgens artikel 9 lid 2 van Richtlijn 2011/83/EU van het Europees Parlement en de Raad, zou het product binnen de overeengekomen tijd moeten zijn geleverd. Anders zou er een gepaste oplossing moeten worden geboden door het bedrijf. Bovendien is mijn account zonder een geldige verklaring geblokkeerd, wat in strijd is met de beginselen van redelijkheid en billijkheid zoals voorgeschreven in artikel 6:2 van het Burgerlijk Wetboek.
Ik stel het zeer op prijs als mijn bestelling geleverd kan worden zoals overeengekomen. Echter, als dit niet mogelijk is, verzoek ik u beleefd om een terugbetaling van mijn aankoopbedrag op mijn rekeningnummer [uw rekeningnummer].
Ik kijk uit naar uw onmiddellijke aandacht voor deze kwestie. Ik ben ervan overtuigd dat uw team deze situatie eerlijk en professioneel kan afhandelen. Ik zal verdere stappen overwegen als deze kwestie niet binnen een redelijke termijn wordt opgelost.
Bij voorbaat dank voor uw hulp en begrip.
Hoogachtend,
[uw naam]
[uw contactgegevens]