Brief voor klacht over Dyson
Onderwerp: Dringende klacht - Vertraging en tekortkoming in reparatieproces Dyson Luchtreiniger
Bedrijfsadres Dyson
Klantenserviceafdeling
Customer Service E-mailadres
[Plaats, datum]
Geachte heer of mevrouw,
Hierbij dien ik een formele klacht in betreffende de onbevredigende reparatieservice voor mijn Dyson-luchtreiniger.
Ongeveer vier weken geleden heb ik, zoals geadviseerd, mijn luchtreiniger ter reparatie geretourneerd. Toen ik dit deed, werd mij verteld dat het apparaat binnen een termijn van 10 werkdagen zou worden geretourneerd. Ondanks diverse contacten met uw klantenservice- en technische afdeling, is mij telkens hetzelfde script verteld dat er geen oplossing wordt geboden en dat ik gewoon moet wachten.
Dit niveau van service is uiterst teleurstellend en onnodig te zeggen, volstrekt onaanvaardbaar voor een klant die u zo loyaal is geweest als ik. Het gebrek aan concrete informatie en het vooruitzicht van verdere vertragingen getuigen van een ernstige minachting voor de belangen van uw klanten en een flagrante schending van de principes van efficiƫntie en klanttevredenheid.
In dit verband wil ik u erop wijzen dat de Wet op de Consumentenrechten (artikel 7:21, lid 2, Burgerlijk Wetboek) onder meer bepaalt dat de verkoper verplicht is om binnen een redelijke termijn en zonder ernstige ongemakken voor de consument een gebrek te herstellen. Bovendien mag de hersteltermijn niet langer zijn dan een periode van drie weken.
Daarom eis ik onmiddellijke actie in deze kwestie. Ik verwacht dat u de nodige stappen onderneemt om mijn situatie zo snel mogelijk te verhelpen, met inbegrip van het verstrekken van een duidelijke en concrete tijdschaal voor de terugzending van mijn gerepareerde luchtreiniger.
Mocht dit niet mogelijk zijn vanwege onvoorziene omstandigheden, verwacht ik dat u een passende oplossing biedt zoals het sturen van een nieuwe luchtreiniger, zoals toegestaan onder artikel 7:24 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek.
Ik zie graag uw reactie en oplossing binnen de komende twee werkdagen tegemoet.
Dank bij voorbaat voor uw prompte aandacht in deze zaak.
Hoogachtend,
[Uw naam en contactgegevens]