Brief voor klacht over Etsy
[Voornaam Achternaam]
[Straat en huisnummer]
[Postcode en Stad]
[Email]
[Telefoonnummer]
Etsy Corporate Headquarters
117 Adams Street
Brooklyn, NY 11201,
Verenigde Staten
[Plaats, Datum]
Betreft: Klacht over niet bevestigde bestelling en afgeschreven geld
Geachte Heer / Mevrouw,
Bij dezen wil ik graag een formele klacht indienen tegen uw bedrijf naar aanleiding van een recent incident waarbij er 225 euro van mijn bankrekening is afgeschreven ondanks dat mijn bestelling niet is bevestigd.
Ik heb bij uw online platform, Etsy, een bestelling geplaatst en betaald. Echter, tot mijn verwarring heb ik geen orderbevestiging van u ontvangen. Vervolgens ontving ik een e-mail waarin stond dat mijn bestelling niet was voltooid, maar ik stel vast dat de betaling voor de veronderstelde bestelling al van mijn bankrekening is afgehouden.
Naar mijn mening, druist dit in tegen de Algemene Voorwaarden van Etsy, waarin duidelijk wordt gesteld dat betaling pas wordt geïnd na bevestiging van de bestelling, en ook in strijd met de algemene consumentenbeschermingsrechten zoals vastgelegd in de Europese Richtlijn 2011/83/EU inzake consumentenrechten.
Op grond hiervan en in overeenstemming met de Nederlandse Wet betreffende de handelspraktijken en de bescherming van de consument (Wet van 14 juli 1991), verzoek ik u dringend om mijn bestelling te verzorgen of mijn geld terug te betalen. Gezien de waarde van de veronderstelde transactie - een niet gering bedrag van 225 euro - verlang ik dat deze kwestie met spoed wordt aangepakt.
Ik vraag u om deze situatie onmiddellijk te reageren en een bevredigende oplossing te bieden om verder ongemak en mogelijke verdere juridische stappen te voorkomen.
Ik wacht op uw spoedige reactie uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van deze brief.
Met vriendelijke groet,
[Naam]