Brief voor klacht over Wijkopenautos.nl
Onderwerp: Juridische klacht betreffende betaling na verkoop van auto
[Naam van de Ontvanger],
Ik schrijf u deze brief namens mijzelf, [Uw Naam], naar aanleiding van een betaling die nog niet heeft plaatsgevonden vanuit Wijkopenauto’s.nl. Conform Artikel 6:203 van het Burgerlijk Wetboek, is een schuldenaar in gebreke bij het niet nakomen van een verbintenis tot betaling van een geldsom. Herinnerend aan de overeenkomst die wij hebben gesloten bij de verkoop van mijn auto in Haarlem, ben ik tot mijn spijt nog steeds in afwachting van de betaling, ondanks diverse telefoongesprekken en garanties van uw kant.
Het werd vlot goedgekeurd dat mijn auto werd verkocht na gedetailleerde inspectie en nadat ik de noodzakelijke papieren had verstrekt. Direct werd de auto gevrijwaard via e-mail en de geruststelling werd gegeven dat de betaling binnen twee werkdagen zou volgen. Echter, na zeven werkdagen is de betaling nog steeds niet gebeurd.
Het is bijzonder frustrerend om te horen dat de betaling vertraagd is vanwege een foutieve BIC-code tijdens het overmakingsproces. Ondanks contactpogingen sindsdien, heb ik het gevoel dat er weinig ondernomen wordt om deze situatie op te lossen, ook al vind ik dat ik als klant niets met deze fout te maken heb.
Met circa 1900 medewerkers in dienst bij Wijkopenauto’s.nl, is het niet acceptabel dat ik geen duidelijke informatie heb gekregen over wanneer ik mijn betaling kan verwachten. Derhalve vorder ik betaling binnen de 48 uur na ontvangst van deze brief.
Ik vertrouw erop dat het ook in uw belang is om deze kwestie zo spoedig mogelijk te verhelpen om verder ongemak en mogelijke juridische stappen te voorkomen. Ik hoop op uw begrip en verzoek u om deze kwestie dringend te behandelen.
Uw begrip en spoedige handeling worden zeer op prijs gesteld.
Hoogachtend,
[Uw Naam]
[Uw Adres]
[Uw Postcode en Woonplaats]
[Uw Telefoonnummer]
[Uw Email Adres]