Brief voor klacht over Troostwijk Veilingen
Onderwerp: Juridische klacht over Troostwijk Veilingen - valse informatie en misleidende praktijken.
Datum: [Huidige datum]
Troostwijk Veilingen
[Adres]
Geachte heer/mevrouw,
Door middel van deze brief wil ik een formele klacht indienen tegen Troostwijk Veilingen.
Onlangs heb ik via uw veilingsite 70m2 laminaat aangeschaft. Echter, na ontvangst en meting bleek het slechts 39,5m2 te bedragen. Dit is aanzienlijk minder dan geadverteerd, wat ik als zeer misleidend beschouw.
In uw respons op mijn klacht stelt u dat ik de verantwoordelijkheid had om het product persoonlijk te bekijken voordat de aankoop plaatsvond. Ik wil hierbij benadrukken dat dergelijk gedrag zeker in een B2C-relatie niet toelaatbaar of rechtvaardig is. Uw bedrijf heeft volgens de Wet Consumentenbescherming zeker de plicht om accurate en eerlijke productinformatie te geven.
Ik zou bij deze mijn ongenoegen kenbaar willen maken over het geschil oplossingsproces binnen uw organisatie. Het lijkt erop dat uw medewerkers niet voldoende juridische kennis hebben om op juiste wijze klachten te behandelen. Dit is uiterst betreurenswaardig en onacceptabel.
Om het bovengenoemde geschil te verhelpen, verzoek ik u vriendelijk maar dringend om het volledige aankoopbedrag en de veilingkosten aan mij te crediteren.
Ik vertrouw erop dat u deze kwestie met de nodige urgentie en professionaliteit zult behandelen. Mocht dit niet het geval zijn of indien we er niet in slagen om een ​​bevredigende oplossing te vinden, behoud ik het recht voor om deze kwestie te escaleren volgens de geldende consumentenbeschermingsvoorschriften.
Ik kijk uit naar uw onmiddellijke aandacht voor dit probleem en vertrouw erop dat u spoedig in actie komt om dit naar tevredenheid op te lossen.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam]
[Uw adres]
[Uw E-mailadres]