Brief voor klacht over De Stentor
Betreft: Klacht over het niet ontvangen van krant
Aan De Stentor
Klantenservice
[Adres]
[Postcode en plaats]
[Plaats], [huidige datum]
Geachte heer/mevrouw,
Ik ben een trouwe abonnee van uw krant, maar tot mijn grote ontzetting heb ik op 5, 6 en 8 april 2024 geen krant ontvangen. Ondanks het feit dat ik hierover klachten heb ingediend, heb ik van u nog geen reactie mogen ontvangen. Dit is niet alleen frustrerend, maar getuigt ook van een ernstig gebrek aan respect voor uw trouwe klanten.
Ik wil benadrukken dat bij het sluiten van een abonnement wordt uitgegaan van een overeenkomst waarbij zowel de publishers als de abonnees hun verplichtingen dienen na te komen. In mijn geval betekent dit dat u de krant dagelijks bij mij moet bezorgen. De conclusie dat u uw verplichtingen niet bent nagekomen, is daarom helaas onontkoombaar.
Op basis van artikel 6:263 van het Burgerlijk Wetboek, dat stipuleert dat een consument het recht heeft op levering van het overeengekomen product of dienst, eis ik dat de levering van de krant weer normaal wordt voortgezet. Eveneens, volgens artikel 7:46d van het Burgerlijk Wetboek, heb ik recht op restitutie voor de dagen waarop ik, ondanks mijn betaalde abonnement, geen krant heb ontvangen.
Ik verzoek u vriendelijk mijn klacht in behandeling te nemen en mij te informeren over de voortgang. Ik verwacht een passende compensatie voor de gemiste kranten op genoemde datum, en een bevestiging dat levering van krant in de toekomst normaal zal plaatsvinden.
Mocht ik binnen twee weken geen bevredigend antwoord van u ontvangen, dan ben ik voornemens de zaak voor te leggen aan de Geschillencommissie.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam]
[Uw adres]
[Uw postcode en plaats]
[Uw telefoonnummer]
[Uw e-mailadres]