Brief voor klacht over CAK
[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[E-mailadres]
[Telefoonnummer]
CAK
Postbus 178
2501 CD Den Haag
[Datum]
Betreft: Bezwaarschrift onterechte facturering vaststelling eigenbijdrage
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij wens ik een klacht in te dienen betreffende de vastgestelde eigenbijdrage van € 240,47 per maand, zoals vermeld in uw brief d.d. 04-04-2024. Uit uw brief blijkt dat de zorgafname vanaf 17-01-2024 zou zijn gestart voor 20 uur per maand, maar in werkelijkheid is deze slechts voor 1 uur per week. Hierdoor zou de eigen bijdrage € 28,60 per maand moeten bedragen, in plaats van het eerder aangehaalde bedrag.
Daarnaast heb ik op uw website geconstateerd dat er volgens uw administratie een openstaande factuur van € 840,- zou zijn. Dit is naar mijn mening niet verifieerbaar. Ik heb hierover reeds een klacht en een bezwaar ingediend, maar tot op heden heb ik van u nog geen bevredigend antwoord ontvangen. Dit is voor mij onacceptabel, vooral omdat dit de tweede keer is dat ik geconfronteerd word met incorrecte facturering door uw organisatie.
Ik wil hierbij nadrukkelijk opmerken dat de afhandeling van mijn vorige bezwaar zeer onduidelijk en onbevredigend was. Ik werd zelfs genoodzaakt om de hulp in te roepen van de Nationale Ombudsman. Desondanks is er nog steeds geen correcte afhandeling van mijn bezwaar, noch een terugbetaling van het teveel betaalde bedrag.
Ik vind deze situatie zeer betreurenswaardig. Het CAK heeft als overheidsorganisatie die zegt te werken voor kwetsbare personen, de verantwoordelijkheid om op een correcte, deskundige en persoonsbetrokken manier te handelen. Op basis van mijn ervaringen meen ik te mogen concluderen dat hier vanuit uw organisatie geen sprake van is.
In lijn met mijn rechten als consument onder de Wet bescherming persoonsgegevens en de Algemene verordening gegevensbescherming, verzoek ik u om rectificatie van de verstrekte informatie over openstaande facturen en een adequate vordering van de eigen bijdrage. Ik verwacht van een overheidsinstelling als de uwe een correcte en op de klant gerichte werkwijze te hanteren.
Ik zie uw schriftelijke bevestiging van ontvangst van dit bezwaarschrift en een inhoudelijke reactie over de verdere afhandeling binnen 14 dagen tegemoet. Als ik deze niet ontvang, zie ik mij genoodzaakt verdere juridische stappen te ondernemen.
Met vriendelijke groet,
[Naam]