Brief voor klacht over Karwei
Onderwerp: Klacht betreffende het onrechtmatig weigeren van een tegoedbon door Karwei
[Voeg hier uw eigen naam, adres en datum in]
Karwei klantenservice,
[Invoegen: Bedrijfsadres]
Geachte heer / mevrouw,
Ik schrijf u deze brief om een klacht in te dienen over een incident dat plaatsvond in een van uw filialen. Op 14 november bracht ik een artikel terug naar uw winkel. Zonder voorafgaande overleg of toestemming werd mij een tegoedbon ter waarde van € 7,58 uitgereikt als restitutie.
Ik ging ervan uit dat ik deze tegoedbon op een later moment kon gebruiken. Echter, tot mijn verbazing, toen ik op 27 maart nieuwe artikelen wilde kopen en mijn tegoedbon wilde inwisselen, werd mij verteld dat ik de tegoedbon dezelfde dag had moeten gebruiken. De winkel weigerde de tegoedbon in mindering te brengen op mijn aankoop.
Ik begrijp niet hoe een ongebruikte tegoedbon kan worden geweigerd. Indien de tegoedbon alleen op de dag van uitgifte gebruikt moest worden, had dit duidelijk gecommuniceerd moeten worden. Ik ben hiervan nooit op de hoogte gebracht.
Ik wil u erop wijzen dat dit in strijd is met de Nederlandse Consumentenwet. Volgens artikel 6:230m van het Burgerlijk Wetboek hebben consumenten een bedenktermijn van 14 dagen na de aankoop van een product, waarna ze het recht hebben om zonder enige reden en zonder enige kosten de overeenkomst te ontbinden.
Mijn voorkeur gaat uit naar het ontvangen van een volledige terugbetaling in plaats van het tegoed op de bon. Ik verzoek u vriendelijk dit zo spoedig mogelijk in orde te maken.
Ik hoop op een spoedige behandeling van mijn klacht en op een oplossing die in lijn is met mijn consumentenrechten. Indien mijn klacht niet naar tevredenheid wordt afgehandeld, behoud ik me het recht voor om verdere juridische stappen te ondernemen.
Ik dank u bij voorbaat voor uw tijd en aandacht in deze kwestie.
Hoogachtend,
[Uw naam]