Brief voor klacht over oponeo.nl
[Naam Ontvanger],
[Adres Ontvanger],
[Postcode en Plaats]
[Naam Afzender],
[Adres Afzender],
[Postcode en Plaats]
[Stad, Datum]
Klacht betreffende niet ontvangen bestelling bij oponeo.nl en ongepast gedrag van medewerkers
Geachte heer/mevrouw,
Ik schrijf u deze brief met betrekking tot een bestelling die ik op uw website oponeo.nl heb geplaatst. Jammer genoeg heb ik een groot probleem ondervonden met het ontvangen van mijn bestelling en de daaropvolgende klantenservice, wat indruist tegen de werking van de Wet koop op afstand (artikel 7:46d BW).
Twee maanden geleden heb ik banden besteld via jullie website. Ondanks de lange wachttijd, zijn deze producten nog steeds niet bij mij geleverd, hoewel jullie beweringen dat de levering plaatsvond. Dit is in strijd met artikel 46f, lid 1 van het Burgerlijk Wetboek, dat stelt dat de verkoper verplicht is om de goederen af te leveren binnen de afgesproken leveringstermijn.
Tot mijn verbijstering heb ik vervolgens een intimiderend telefoontje ontvangen van de kurier van DPD. Daarnaast heb ik een buitengewoon onprettige interactie gehad met mevrouw I. Elias, een medewerker van oponeo.nl, wiens gedrag grensde aan agressiviteit. Ik ben ook voor communicatie met jullie geblokkeerd, wat een verontrustend gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel vertoont.
Gezien deze ervaringen eis ik op grond van artikel 6:230m lid 1 BW dat de banden worden geleverd of de door mij betaalde som wordt terugbetaald. Indien hier geen gehoor aan wordt gegeven binnen veertien dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor de overeenkomst te ontbinden conform artikel 6:230o van het Burgerlijk Wetboek.
Ik hoop op een snelle en bevredigende afhandeling van deze kwestie. Ik verwacht van u dat u uw verantwoordelijkheid neemt om te handelen in overeenstemming met de consumentenrechten die zijn vastgesteld in de Nederlandse wetgeving.
In afwachting van uw spoedige reactie.
Hoogachtend,
[Naam]