Brief voor klacht over Ziggo
Onderwerp: Dringende klacht inzake voortdurende internetproblemen
[Volledige Naam]
[Adres, Postcode en Plaats]
[Emailadres]
Ziggo Klantenservice
Postbus 43048
3540 AA Utrecht
[Datum]
Geachte heer, mevrouw,
Ik wend mij tot u met betrekking tot frequente en aanhoudende problemen met de internetverbinding die door uw bedrijf, Ziggo, wordt verzorgd.
Aangezien ik een online onderneming run, zijn een betrouwbare internetverbinding en een competente klantenservice essentieel voor mijn bedrijfsactiviteiten. Echter, sinds vorige week, ondervind ik frequente internetuitvallen die de continuïteit van mijn bedrijf ernstig hebben beïnvloed.
Het begon allemaal op de dag van mijn verhuizing, een week geleden, toen ik een monteur van Ziggo moest roepen om het internet te installeren. Het duurde vier dagen voordat een monteur beschikbaar was, en hoewel de installatie aanvankelijk succesvol leek, begon de verbinding diezelfde avond om de paar uur uit te vallen. Ondanks mijn herhaalde klachten bij uw klantenservice, is het probleem nog steeds niet opgelost en heb ik momenteel geen internetverbinding.
Artikel 7: 611 BW bepaalt dat Ziggo als leverancier van een dienst dient te zorgen voor een deugdelijke prestatie. Het valt zonder twijfel te zeggen dat Ziggo in deze verplichting tekort is geschoten door zowel een gebrekkige installatie, een traag reactietijd bij het oplossen van problemen als de afwezigheid van een professionele klantenservice.
Ik eis daarom onmiddellijk actie van uw kant om deze aanhoudende internetproblemen op te lossen. Volgens de Consumentenwet heb ik het recht om te eisen dat u de problemen met de door u geleverde dienst corrigeert en daarbovenop zou ik graag een compensatie willen hebben voor de veroorzaakte ongemakken.
Tevens wil ik u erop wijzen dat, mochten deze problemen niet onmiddellijk worden aangepakt, ik me genoodzaakt zie om mijn overeenkomst met Ziggo op basis van wanprestatie te beëindigen, zoals verwoord in artikel 6:265 BW.
Ik verwacht dat mijn klachten zo snel mogelijk worden aangepakt, idealiter per direct, en dat ik op de hoogte wordt gehouden van alle ontwikkelingen betreffende dit probleem.
Met vriendelijke groet,
[Naam]