Brief voor klacht over Samsung
Onderwerp: Juridische klacht over voortdurende technische problemen met Samsung Smart TV
[Volledige Naam]
[Uw adres]
[Uw Postcode en Stad]
Samsung Electronics Co., Ltd.
Samsung-ro 129, Yeongtong-gu
Suwon-si, Gyeonggi-do, Korea
Datum: [Huidige datum]
Geachte heer/mevrouw,
Ik schrijf deze brief om mijn ernstige bezorgdheid te uiten over de aanhoudende technische problemen met mijn Samsung Smart TV, welke ik in november 2020 gekocht heb.
In oktober 2022, was het scherm van mijn televisie defect. Dit viel binnen de garantietermijn en is dienovereenkomstig door Samsung gerepareerd. Ik was toen tevreden met uw service. Echter, in februari 2024, slechts een paar maanden na het verstrijken van de garantieperiode, is dezelfde fout opnieuw opgetreden. Ik ben hier diep teleurgesteld over. Het feit dat hetzelfde product nu tweemaal in zo'n korte tijd defect is geraakt, doet mij vragen stellen over de kwaliteit van de goederen die Samsung levert.
Volgens de wet consumeurbescherming (o.a. Wetboek van het Burgerlijk Recht Artikel 7:17 en Artikel 7:21), dienen gekochte producten te voldoen aan de overeengekomen verwachtingen. Tevens moet een product bij normaal gebruik een redelijke termijn correct functioneren. Een televisie die binnen zo'n korte tijd tweemaal hetzelfde defect vertoont, kan niet als 'voldoende' worden beschouwd.
Ik verzoek Samsung dan ook om de televisie kosteloos te repareren. Daarnaast eis ik verdere waarborgen dat het product, na reparatie, zal functioneren zoals redelijkerwijs mag worden verwacht.
Mocht Samsung besluiten niet aan deze eisen te voldoen, dan zal ik overwegen verdere juridische stappen te nemen om mijn rechten als consument te beschermen.
Ik zie uit naar een snelle en bevredigende oplossing voor dit probleem.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam]